مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور  در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز  مدارس کشور در جمع روابط عمومی ها ضمن تسلیت ایام شهادت بانو فاطمه زهرا ( س) ، گفت : نوسازی یک هیئت است که کالبد و فضای تربیت سربازان امام زمان (عج) را فراهم می سازد.

به گزارش صبح دریا نیوز ، شهریار خواجه صالحانی ، افزود: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس هرمزگان از معدود مدیران جوان و با پشتکاری است که با اقلیم ، بوم و معماری هرمزگان یک مدرسه را طراحی  و ساخته است .

صالحانی ، با اشاره به اینکه باعث افتخار سازمان نوسازی کشور است که دولت سیزدهم به کارگاه مدرسه سازی تبدیل شده است ، عنوان کرد : فرهنگ مدرسه سازی به گفتمان مدرسه سازی تبدیل شود .

وی ، مطرح کرد : از ظرفیت آموزش و پرورش استفاده کنیم ؛ اگر دانش آموز در مدرسه خوب تربیت شود به سوی مساجد جذب می شود .

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور  با اشاره به دستاورددهای خوب دولت در زمینه مدرسه سازی طی ۲ سال گفت : تاکنون بالغ بر ۵۸۰۰ فضای آموزشی و پرورشی تحویل آموزش و پرورش شده که شامل ۲۷ هزار و ۸۰۰ کلاس درس است .

صالحانی ، تصریح کرد : از ابتدای فعالیت دولت تا دهه فجر امسال ۳۲ هزار کلاس درس در ۶۸۰۰ فضای آموزشی تحویل دانش آموزان می شود که با توجه به محدودی

ت ها و اینکه دولت در ۲  سال ابتدا با تمام مشکلات در حوزه مدرسه سازی بسیار خوب عمل کرده است این می تواند یک رکورد باشد  به طوریکه وزیر گفته دولت سیزدهم کارگاه مدرسه سازی است .

این مسئول ،با بیان اینکه در نوسازی مدارس به خصوص در دولت سیزدهم و در یکسال اخیر ۴ شعار ارزان سازی ، سبک سازی ،کیفی سازی و صنعتی سازی مد نظر است ، بیان داشت : مدرسه آفتاب با اقلیم منطقه و معماری مهندسان جوان داخلی  بسیار زیبا  ساخته شده است .

وی ، با اشاره به اینکه خیرین از پدیده های امید آفرین دوست داشتنی هستند و باید تکریم و حمایت شوند ، مطرح کرد : حمایت خیرین در دولت سیزدهم بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است .

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور  ، با بیان اینکه اعتبارات ملی را به سمت استان هایی که سرانه پایین دارند  سوق دهیم ، درخواست کرد : خیرین در استان هایی که سرانه فضای آموزشی پایین دارند مدرسه سازی کنند و همچنین صنایع و شرکت های مهم به خصوص در هرمزگان که استانی صنعتی است در راستای مسئولیت اجتماعی پای کار بیایند .

وی در پایان گفت : هرمزگان از معدود استان هایی است که استاندارش شخصا و سخت بدنبال مدرسه سازی است .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /