معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: آمار و ارقام عملكرد شهرداری و خدمات شهری مشخص و كاملاً شفاف است و با همراهی دانشگاه علوم پزشكی و مركز بهداشت شهر بندرعباس اقدامات پيشگيرانه از انتشار پشه آئدس در شهر در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، اسماعیل موحدی نژاد در هجدهمین جلسه شورای شهر بندرعباس با دستور کار اقدامات انجام شده پیرامون مبارزه و پیشگیری از انتشار پشه آئدس گفت: شهرداری به وظایف خود پیرامون این مساله عمل میکند و قطعا جان مردم برایش اهمیت دارد اما باید برای یک کار فراگیر نشست های  تخصصی هفتگی برگزار شود و مسئولیت ها بین سازمان‌های مختلف تقسیم شود تا کار فراگیر باشد.

موحدی نژاد گفت: آمار و ارقام عملکرد شهرداری و خدمات شهری مشخص و کاملاً شفاف است و با همراهی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت شهر بندرعباس اقدامات پیشگیرانه از انتشار پشه آئدس در شهر در حال انجام است.

وی گفت :حساسیت  در مجموعه سازمانها و ارگان‌های شهری  پیرامون این مساله ایجاد نشده و باید همه سازمانها خود را در قبال این بحران مسؤل بدانند و همه مسایل را بر دوش شهرداری نگذارند.

موحدی نژاد افزود :در دوازده ناحیه شهر بندرعباس تیمهای بحران ایجاد و در حال فعالیت هستند و اگر دستگاهها و سازمان‌های دیگر همراه باشند قطعا میتوانیم از وقوع بحران جدی جلوگیری کنیم.

 این مقام مسؤل اظهار داشت:ستاد مدیریت بحران شهر بندرعباس باید هفتگی تشکیل شود و همه دستگاهها باید  به طور جدی پای کار باشند تا شهر به وضعیت بحرانی و حاد نرسد.

وی با اشاره به آموزش چهره به چهره مردم در محلات تصریح کرد :جمع آوری نخاله ها ،زباله ها شهری و بهداشتی ،جمع آوری لاستیک های مستعمل سطح شهر ،بهسازی و پاکسازی خورها و مکان‌های تجمع آب شیرین، لایروبی جوی های آب و کانالهای دفع آب های سطحی در شهر به طور روزانه انجام می شود.

موحدی نژاد در ادامه سخنان خود بیان کرد:شهرداری بندرعباس آماده است تابلو ها و بیلبوردهای سطح شهر را برای اطلاع رسانی و آگاهی شهروندان پیرامون مساله پشه آئدس در اختیار سازمانها و نهادها قرار دهد و فکر جمعی و حرکت گروهی در موقع بحران قطعا اثر بخش تر و راهگشا خواهد بود.

معاون خدمات شهری گفت : در بحث  پاکسازی مرمت و لایروبی خورها همه شهرداری را مسؤل میدانند در حالی که در قانون این مسأله فقط بر عهده شهرداری نیست و نیاز است با تعامل بیشتر ارگانهای مسؤل مشکل ریشه ای حل شود.

انتهای پیام