معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : ۳۵ هزار و ۲۶۶ مراجعه کننده از ۲۴ اسفندماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری ویزیت شده اند.

به گزارش صبح دریانیوز ، عبدالجبار ذاکری افزود : ۳۵ هزار و ۲۶۶ مراجعه کننده توسط پزشکان و ۹ هزار و ۸۹۴ مادر باردار در این ایام توسط مراقبین سلامت و ماما در مراکز خدمات جامع سلامت ویزیت و مراقبت شدند.

ذاکری گفت : ۳۱ هزار و ۷۴۶ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و اماکن بین راهی و سامانه‌های آبرسانی صورت گرفته است.

وی افزود : از این شمار ۲۴۷ واحد صنفی متخلف از قوانین بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و ۱۵۴ واحد صنفی متخلف توسط بازرسان بهداشت پلمپ شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : در مجموع ۵۴۸ نمونه مواد غذایی برای بررسی عوامل میکروبی و شیمیایی به آزمایشگاه ارسال شد.

عبدالجبار ذاکری افزود : نتیجه این اقدامات منجر به کشف ۳۷ هزار و ۶۹۵ کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و معدوم سازی و خروج این مواد از چرخه توزیع شد.

ذاکری گفت : شمار ۳۹۱ مورد حیوان گزیدگی و ۹۲۴ مورد تزریق واکسیناسیون هاری درمراکز پیشگیری و درمان هاری در شهرستان‌های تابعه پس از مراجعه افراد بصورت کامل و به موقع صورت گرفته است.

وی افزود : در این ایام ۱۰ هزار و ۳۷۰ خدمت برای مراقبت بیماران دیابت و فشارخونی، هزار و ۲۸۹ خدمت برای مراقبت بیماران مبتلا به دیابت و فشارخون توسط پزشکان و ۲ هزار و ۷۸۹ خدمت خطر سنجی برای پیشگیری از سکته‌های قلبی و مغزی در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت تحت پوشش صورت گرفته است.

پایان خبر /