سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه باید تا پایان سال با برنامه‌ریزی هدفمند آمار تصادفات استان کاهشی شود گفت : کاهش تصادفات جاده‌ای نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی زندیه وکیلی در جلسه شورای راهبری تصادفات استان اظهار داشت : این جلسه پتانسیل تصمیم سازی برای ساماندهی و کاهش تصادفات دارد و می‌توان با اتخاذ تدابیر درست و عملی، گام خوبی در جهت کاهش حجم تصادفات شد.

زندیه وکیلی افزود : این جلسه باید سالانه دو مرتبه تشکیل شود و مسائل ترافیکی استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد، جلسات متناظر نیز باید توسط فرمانداران در شهرستان‌ها برگزار و مسائل و مشکلات شهرستان‌ها احصا و به جلسه استانی ارائه شود.

وی گفت : تصادفات استان وضعیت شکننده‌ای دارد، باید تا پایان سال با برنامه‌ریزی هدفمند آمار تصادفات استان کاهشی شود در حال حاضر تعداد سفر و خودرو افزایش یافته و ما هم به همین نسبت اقدامات خود را افزایش دهیم تا از حجم تصادفات و جان باختن هموطنان جلوگیری کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان وسایل نقلیه ناایمن را یکی از عوامل مهم تصادفات برشمرد و تاکید کرد: حذف خودروهای ناایمن می‌تواند به کاهش تعداد تصادفات و جان باختن افراد کمک کند. زندیه وکیلی در پایان گفت: فرهنگ سازی در حوزه ترافیک می‌تواند به کاهشی شدن آمار تصادفات کمک کند و در این راستا باید صدا و سیما و دستگاه‌های ذیربط نیز پای کار باشند.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با تاکید بر اهمیت مسئله ترافیک گفت : امروز حوادث ما ناشی از بی نظمی هاست خروجی بی نظمی و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تصادف است.

وی با تاکید بر اینکه عوامل انسانی مهم ترین دلیل تصادفات هستند تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و در گام بعد تعامل با سایر دستگاه‌های مرتبط با حوزه ترافیک را در دستور کار قرار دهند.

گفتنی است ، در این جلسه دستگاه‌های ذیربط در حوزه ترافیکی ، گزارشی از اقدامات انجام شده ، وضعیت تصادفات ، محورهای مواصلاتی و نقاط حادثه خیز ارائه کردند.

پایان خبر /