فرمانده انتظامی شهرستان قشم گفت : محموله قاچاق پودر بدن سازی به ارزش پنج میلیارد ریال در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، سرهنگ مهراب کاظمی اظهار داشت : ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان قشم در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا هنگام کنترل خودروهای عبوری یکی از محور مواصلاتی این شهرستان مرزی به یک دستگاه خودرو تویوتا وانت مشکوک شدند و به راننده دستور ایست دادند.

سرهنگ کاظمی ادامه داد : در این هنگام راننده خودروی یادشده بدون توجه به دستور پلیس بر سرعت خودرو افزود و متواری شد که پس از تعقیب و گریز متوقف و در بازرسی از آن تعداد ۱۳۰ قوطی پودر بدنسازی، ۱۲ بطری نوشیدنی های چربی سوز و تعداد ۸۴ قوطی انواع قرص فاقد هرگونه مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

وی توضیح داد : در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر شد که به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان قشم با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی ارزش اموال کشف شده را پنج میلیارد ریال اعلام کرده‌اند ، گفت : مصرف کنندگان مکمل‌ها و داروهای قاچاق به دلایل انقضای تاریخ مصرف و فاقد استاندارد لازم بودن، معمولا به انواع بیماری‌ها و امراض دچار می‌شوند از این رو از قشموندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم ، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

پایان خبر /