نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ، در دیدار با آزادگان دفاع مقدس که در دفتر امام جمعه شهرستان بندرعباس برگزار شد ، ضمن گرامیداشت سالروز ورود غرور آفرین آزادگان به میهن اسلامی ، اظهار داشت : دوران اسارت بخشی از دفاع مقدس است که باید توسط شماها روایت گری شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود : قبل از اینکه دشمن بخواهد روایتی از تاریخ اسارت و جنگ تحمیلی را با انتخاب خود و براساس غرض ورزی ها روایت کند شما روایتگران تاریخ اسارت از درد ها و رنج ها و صبوری ها و حتی ریزترین مسائل نباید غفلت بورزید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد : دنیای غرب فیلم های بسیاری را توسط کمپانی های بزرگ هالیوودی از جنگ جهانی دوم ساخته است تا بتواند روایت خود را به تاریخ القا کند و چهره خود را به کمک رسانه در لابه‌لای تاریخ موجه سازد و تفکر خود را بر مردم جهان غالب کند.

وی ابراز داشت : آن چیزهای که ما از دوران اسارت رزمندگان ثبت کرده ایم اندک است و نباید به اینها بسنده کرد باید اسرار جبهه و جنگ را به مردم که آمو زندگی دارد را برای نسل جوان بازگو کرد.

امام جمعه شهرستان بندرعباس ادامه داد : سهم آزادگان در مقایسه با هنرمندانی که در رسانه ها یا ساخت فیلم هستند بیشتر است زیرا که روایتگری آنها سبب انعکاس اخبار و مطالب دوران دفاع مقدس به مردم می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه تاریخ نگاری ما در زمینه کربلا دارای نقض های فراوان است زیرا که در آن دوران خفقان وجود داشت ، یادآور شد : اما با همین خفقان بخشی از تاریخ کربلا توسط دشمن و برخی دیگر شیعیان و ائمه اطهار نگاشتن و در تاریخ ثبت شد.

وی تاکید کرد : ماموریت و رسالت آزادگان انتقال روایت اسارت و دوران دفاع مقدس به نسل آینده است و تاریخ مظلومیت خود را نگذارند به غفلت و فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با عنوان اینکه رسالت آزادگان از شهدا سخت تر است، اظهار کرد : آزادگان رسالت انتقال پیام شهدا را به نسل آینده دارند و باید صبوری باشند که مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با توصیه به اسرای ادامه داد : گاهی دشمن وارد میدان است و کارشکنی می کند و اینجا از شما انتظار است همراه و هم صدا با دشمن نباشید و اگر مطالبی وجود دارد در زمان و مکان خودش و با شرایطی که آسیب به نظام نزند بیان کنید و در زمانی که دشمن آرمان های انقلاب لگد در میدان لگد می زند وظیفه دفاع داریم.

وی با توصیه آزادگان به توجه به خانواده خاطرنشان کرد : خانواده های آزادگان به گردن شما حق دارند و در تمام سختی اسارت با شما تحمل سختی ها را بر جان خریدن و یکی از ارزشمند ترین کارهای شما محبت و توجه به خانواده است که پاداشت همه سختی های آن دوران است.

پایان خبر /