معاون فنی و مهندسی بنادر غرب هرمزگان گفت: یک دستگاه شوت نجات افراد با هدف سرعت بخشیدن در نجات و تخلیه کارکنان در مواقع اضطراری و حفاظت از جان پرسنل اداری و ارتقای سطح ایمنی آنها در ساختمان برج کنترل بنادر و دریانوردی غرب این استان نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز،محمدحسین انتظاری،افزود: دستگاه شوت نصب شده در ساختمان برج کنترل بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان دارای هشت متر ارتفاع و با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال خریداری شده است.

 انتظاری در خصوص ویژگی‌های دستگاه یاد شده ادامه داد: این دستگاه توانایی این را دارد که در شرایط اضطراری در مکان های که امکان مسیر خروجی و آسانسورها میسر نمی باشد، کارکنان اداری را به طور ایمن به بیرون از برج بندر منتقل نماید.

وی با بیان اینکه ساختار مارپیچی درون این شوت به گونه ای است که از شتاب گرفتن افراد جلوگیری نموده و مانع از برخورد آنها به همدیگر می شود، افزود: با استفاده از دستگاه شوت نجات می توان در هر دقیقه حداقل ۱۰ نفر را از ساختمان خارج نمود.

به گفته انتظاری، جنس مواد مصرفی در این دستگاه به گونه ای است که دارای مقاومت کافی و لازم در مقابل حریق و فشار و نیروی وارده می باشد.

وی گفت: نصب سیستم تخلیه اضطراری شوت های نجات افراد در ساختمان های اداری و پرتردد نیاز مبرم و ضروری است زیرا در مواقع آتش سوزی دود زیاد حاصل از آتش سوزی و شعله ور شدن آتش به سمت طبقات بالایی موجب بسته شدن راه‌های خروج می گردد.

معاون فنی و مهندسی بنادر غرب هرمزگان بیان کرد: در هنگام وقوع زلزله با از بین رفتن درب های خروجی و راه پله ها، خروج و نجات افراد حادثه دیده از طریق راه‌های معمول امکان پذیر نیست، در نتیجه با استفاده از این دستگاه در مدت زمان کوتاه می توان افراد زیادی را از ساختمان خارج کرد.

شایان ذکر است، پس از نصب شوت نجات افراد در ساختمان برج کنترل بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان توسط یکی از شرکت ها، عملکرد شوت نجات توسط تعدادی از پرسنل برج کنترل این بندر مورد آزمایش قرار گرفته که نتایج رضایت بخشی در پی داشت.

انتهای پیام