بررسى مشكلات ، تقسيم كار و برنامه ريزى ، اركان مهم و اولويت هاى مديريت در مواقع بحرانى است.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری در جلسه اى که با حضور مدیران و مسؤلین مناطق و سازمانهاى مرتبط با کارگروه بحران و پدافند غیر عامل شهردارى بندرعباس برگزار شد ، گفت : بررسى مشکلات ، تقسیم کار و برنامه ریزى را از ارکان و اولویت هاى مهم موقعیت هاى بحرانى عنوان کرد.

احمد ملایی نسب افزود : شهر بندرعباس به واسطه ى موقعیت جغرافیایى و همجوارى با دریا در مواقع بارندگى مشکلاتی در خصوص آب گرفتگى معابر دارد اما نقش خورها و کانالهاى دفع آبهاى سطحی اگر به خوبى ایفا شود از مشکلات کاسته مى شود لذا لایروبی مرتب کانالها و خورها ،جمع آورى زباله هاى پراکنده در سطح شهر مى تواند کمک بزرگى به حل مشکل آب گرفتگى معابر کند.

ملایی نسب خاطر نشان کرد : انعکاس به موقع اخبار و پایش وضعیت شهر و اعلام نقاط حادثه خیز در بافت فرسوده و سایر نقاط شهر در مواقع بحرانى مساله مهمى است و سرعت عمل در انتشار خبرها از اتفاقات ناگوار پیشگیرى مى کند .

وی اظهار داشت : بحران هاى طبیعی ناشی از زلزله بارندگى طوفان و سیل و بحرانهایى که انسان در آن دخالت دارد مانند جنگ و آتش سوزى هر کدام برنامه ریزى موردى خودش را دارد و تجهیزات فردی ،ماشین آلات ،علایم راهنمایى و رانندگى ، در مواقع بحرانى نقش بسزایى در سرعت عمل و حل مساله بحرانى دارد.

حمید رضا حیدری پوری رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه عنوان کرد : قانونگذار اهمیت موضوع بحران را مشخص کرده و حفاظت از جان و مال مردم بر عهده ی ماست و در مواقع بحرانى باید همه مناطق و نواحى به مدیریت بحران کمک کنند.

حیدری پوری تاکید نمود : اقدامات قبل ، حین و بعد از بحران مهم و یک فرایند براى مدیریت بحران محسوب می شود زیرا عملکرد شهردارى در مواقع بحرانى گزارش و مورد قضاوت قرار می گیرد.

همچنین در این جلسه مسولین نواحی و روابط عمومی مرکز پیرامون مشکلات موانع و وضعیت کانالهای دفع آبهاى سطحى و انتشار اخبار و مستند سازی اظهار نظر نمودند.

پایان خبر /