همزمان با سفر رئیس جمهور به هرمزگان ۴۳۸ طرح تولیدی و کشاورزی در هرمزگان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش صبح دریانیوز ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : با بهره برداری از این طرح‌ها چهار هزار و ۸۵۹ تن مشغول بکار می‌شوند.

مویدی افزود : بیشتر این طرح‌ها در شهرستان‌های بشاگرد، بندرعباس، میناب و رودان است.

وی گفت : ۴۸ واحد صنایع تبدیلی و غذایی در زمینه بسته بندی ماهی و میگو، خشکبار و تکمیل زنجیره خرما، تجهیز هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به شبکه آبیاری تحت فشار و خط انتقال آب در قالب ۹۲ طرح، ۵۳ واحد گلخانه در زمینی به مساحت ۷۶ هکتار و پنج واحد مرغداری ۱۷۶ هزار قطعه‌ای از جمله این طرح هاست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود : در این سفر همچنین چهار هزار و ۹۰۰ کلنی زنبور عسل، یک واحد نوغانداری با کاشت ۱۵ هزار نهال و ۱۷۱ مزرعه ماهیان گرمابی در بسته طرح‌های مردم نهاد نیز به بهره برداری می‌رسد.

مویدی گفت : در بسته نرم افزاری هم صدور مجوز‌های صیادی و سند زمین‌های کشاورزی، و در بخش دانش بنیان نخستین طرح پرورش جلبک در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شهرستان سیریک به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود : در سفر رئیس جمهور به هرمزگان سه طرح کاشت پنبه در هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جاسک، خرما نوع مجول در بزرگترین نخلستان کشور – دشت پلپلک شهرستان بشاگرد با مساحت سه هزار و ۶۰۰ هکتار و کاشت نهال اکالیپتوس در هزار هکتار از مزرعه چوب استان نیز آغاز می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت : در این سفر همچنین ۲۳۵ واحد تولیدی احیاء شده نیز به بهره برداری می‌رسد.

مویدی افزود : برای بهره برداری و آغاز این طرح‌ها ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است.