مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان نسبت به عواقب تلخ شنا در کانال‌ها و مجاری انتقال آب شبکه‌های آبیاری هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ مهندس جمشید عیدانی با اشاره به افزایش میزان شنا در کانال‌های آبیاری در فصل تابستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا استخرها و اماکن تفریحی را به تعطیلی کشانده است، از کانال‌های آبیاری به عنوان مکانی جهت تفریح و شنا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی شروع زود هنگام فصل گرما را از دیگر علت‌های این امر دانست و ادامه داد: شنا کردن در کانال‌های آبیاری بسیار خطرناک است و ممکن است حوادث جانی جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با اشاره به ویژگی‌ها و مشخصات کانال های آبیاری، ابراز داشت: این تاسیسات به دلیل شیب ذوزنقه ای که دارند نه تنها مکان مناسبی برای شنا نیستند بلکه به دلیل ابعاد، شکل کانال، لغزندگی و همچنین دبی بالای جریان آب در آن‌ها، بسیار خطرناک هستند و علیرغم ظاهر آرام آب، همه ساله به دلیل بی‌توجهی چندین قربانی می‌گیرد.

عیدانی تصریح کرد: نصب گاردریل و تابلوهای هشداردهنده فلزی و بتنی در مکان های حادثه خیز، صدور هشدار در رسانه های مکتوب و مجازی، پخش زیرنویس در صدا و سیما با هدف آشنایی عموم مردم با خطرات ناشی از ورود به کانال های آبیاری از جمله اقدامات این شرکت در راستای ایمن سازی کانال ها و کاهش حوادث بوده است.

وی با بیان این نکته که کانال‌های آبیاری دارای عمق‌های مختلفی هستند که حتی برای شناگران ماهر نیز می‌تواند خطرناک باشد، خاطرنشان کرد: از تمام مسافرین و هم استانی های محترم تقاضا داریم به اطلاعیه ها و هشدارهای صادر شده از سوی شرکت آب منطقه‌ای مبنی بر عدم شنا در تاسیسات آبی، دریاچه سدها و کانال‌های آبیاری توجه ویژه ای داشته باشند چرا که نزدیک شدن و ورود به این تاسیسات می‌تواند سبب وقوع حوادث تلخ و ناگوار شود.