مدیرکل شیلات هرمزگان از نمایشگاه ملی صنعت آکواریوم ، ماهیان زینتی ، محصولات و خدمات وابسته در مجتمع نمایشگاهی تهران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این رویداد شیلاتی می تواند دروازه ای برای گسترش و توسعه صنعت ماهیان زینتی کشور باشد تصریح کرد : فعالیت در صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان هرمزگان از سال‌ها پیش آغاز شده است که با توجه به ظرفیت های خوب استان و همچنین ظرفیت های صنعت ماهیان زینتی در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و رونق تولید توجه بیشتر به این صنعت در دستور کار مجموعه شیلات هرمزگان قرار داد.

بارانی ضمن تشکر از برگزاری این نمایشگاه گفت : با نگاهی به نمایشگاه های بین المللی در زمینه ماهیان زینتی و آکواریوم، نشان می دهد این حوزه نقش جذاب و موثری هم در زمینه تولیدات شیلاتی و کشاورزی، و هم در عرصه گردشگری ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه ماهیان زینتی گامی مهم برای توسعه بازار تولیدات کشور می باشد افزود : از سال ۹۸ تاکنون ، شش مرکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شور و شیرین در استان هرمزگان فعال هستند که از این تعداد سه مرکز آب شیرین ویک مرکز آب شور در بندرعباس و دو مرکز آب شور در جزیره قشم فعالیت دارند.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه تعداد ۸ فقره موافقت اصولی جدید ماهیان زینتی در شهرستان های استان توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی استان صادر گردیده شده است پیش بینی می شود با اضافه شدن این مراکز بیش از یک میلیون قطعه به ظرفیت استات اضافه شود.

مسعود بارانی افزود : با توجه نیاز روز افزون به اینگونه آبزیان ، ماهیان زینتی تولید شده در مراکز تکثیر و پرورش هرمزگان به استان‌های تهران، اصفهان، شیراز نیز ارسال می‌شود.

بارانی با اشاره به ویژگی ها و برخورداری های خاص استان هرمزگان در زمینه ماهیان زینتی تصریح کرد : ماهیان زینتی که در آبسنگ‌های مرجانی زندگی می‌کنند و از گونه‌های سطح‌زی هستند، ذخایر فراوان‌تری در خلیج‌فارس دارند و امپراطور ماهی به عنوان بهترین گونه، از ماهی های تزیینی نادر در دنیا است که در آب‌های هرمزگان وجود دارد.

وی افزود : با حمایت از سرمایه گذاران داخلی در صنعت تولید وتکثیر ماهیان زینتی که شرایط خوبی در استانهای ساحلی بخصوص در هرمزگان حاکم است زمینه صادرات و قطع واردات اینگونه ماهیان ،ارزآوری برای کشور داشته باشد.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد : امید داریم با توجه به ظرفیت های خوب هرمزگان و پیگیری های در حال انجام شاهد توسعه و رونق صنعت تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان و تبدیل هرمزگان به یکی از قطب های مهم و تاثیر گذار این صنعت باشیم.

گفتنی است ، نمایشگاه صنعت آکواریوم و ماهیان زینتی در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت و گو از تاریخ ۱۷ تا ۲۰ مرداد به مدت چهار روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ با همکاری سازمان شیلات ایران ، مدیریت شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان تهران ، موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ، استانداری تهران ، انجمن علمی ماهیان زینتی و دامپزشکی استان تهران برگزار شده است.

پایان خبر /