استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه هرمزگان در افق 1404 به رتبه نخست تولید فولاد کشور ارتقا خواهد یافت گفت: شرکت فولاد مبارکه در تشکیل زنجیره پایین دست فولاد و ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان هرمزگان مشارکت کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، مهدی دوستی در آیین افتتاح ۴ طرح عظیم فولادی در شرکت فولاد هرمزگان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: دولت سیزدهم ذیل دو کلید واژه ایران قوی و دولت مردمی تشکیل شده که مهم‌ترین تاکیدات این کلیدواژه‌‌ها بر مردم، عدالت و پیشرفت است.

دوستی افزود: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی چندین طرح مهم در فولاد هرمزگان هستیم، این شرکت خوشبختانه در بحران‌های اخیر استان در کنار ما بود و در سیل و زلزله کمک‌های خوبی به مردم ارائه کرد.

وی گفت: هرمزگان با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، این استان رتبه اول بیکاری کشور را دارد و بیشترین میزان تقاضا در این استان مرتبط با حوزه اشتغال و کار است.

دوستی تصریح کرد: بر همین مبنا از شرکت فولاد مبارکه درخواست داریم که زنجیره پایین دستی فولاد را در این استان شکل دهند و در ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان کمک کنند تا بتوانیم بنگاه‌های خرد بیشتری را در سطح استان در حوزه ورق، لوله و زنجیره پایین توسعه دهیم.

وی گفت: هرمزگان در زمینه تولید فولاد دارای فرصت بی نظیری است و در افق تولید ۵۵ میلیون تن فولاد کشور تا سال ۱۴۰۴ قرار است به رتبه نخست کشور ارتقا یابد، این استان هم پتانسیل سرزمینی و دسترسی به آب‌های آزاد و انرژی و زیرساخت‌های مختلف دارد و ما آماده هستیم برای صرفه جویی و تسهیلگری در صنعت فولاد هر کاری نیاز باشد را انجام دهیم.

دوستی ادامه داد: چالش اصلی فولاد مسئله انرژی است و وظیفه داریم با اطلاعاتی که در این خصوص داریم در این زمینه و در هر سطحی برای تامین پایدار انرژی تلاش کنیم و در این راستا گام بر میداریم.

وی گفت: درخواست داریم توسط شرکت فولاد خوشه‌های صنعتی خدماتی در استان توسعه یابد و در زنجیره خدماتی صنعتی از ظرفیت هرمزگان استفاده شود.

دوستی اظهار کرد: در خصوص معادن استان نیز باید اعلام کنیم این استان ۸۰۰ میلیون تن ظرفیت سنگ آهن هماتیتی دارد که در این حوزه انتظار می‌رود شرکت فولاد مبارکه زنجیره تولید را تشکیل دهد و ما نیز در سطح استان در یک برنامه زمان بندی زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم تا این زنجیره تشکیل شود، در منطقه مورد نظر زیرساخت ریلی وجود دارد و حاضریم در بخش زیرساختی و برق و آب نیز با اعتباری که در سال ۱۴۰۱ تخصیص خواهد یافت سرمایه گذاری کنیم.

وی ادامه داد: در استان ۱۱۰۰ روستا از ۱۷۰۰ روستا تنش آبی دارند و حدود ۴۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و بخش زیادی از این مشکل ناشی از کمبود لوله است اگر شرکت فولاد در تامین لوله بتواند کمک کند شرایط بهتر می‌شود.

دوستی گفت: در حوزه معادن هرمزگان ظرفیت زیادی داشته و دو بال کانی‌‌های فلزی و غیر فلزی را در خود جای داده، در حوزه کانی‌های فلزی ما شرایط خوبی داریم اما از بال دیگر و کانی‌های غیرفلزی زیاد بهره نبرده‌ایم که نیاز است این بخش نیز تقویت شود.

وی افزود: ما در هرمزگان شهر سیلیس دیدیم و ظرفیت‌های دیگری نیز داریم که نوید می‌دهیم در بخش معادن کانی‌های غیر فلزی هم فعال می‌شویم چرا که این پروژه‌ها پیشران هستند و به توسعه هرمزگان کمک خواهند کرد.

استاندار هرمزگان گفت: اتحاد و همدلی در ارکان مختلف استان از استاندار و نمایندگان برای پیشرفت هرمزگان شکل گرفته و منافع استان را در اولویت اصلی قرار داده‌ایم.

انتهای پیام