رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دراجرای سیاست های رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان مبنی بر مبارزه با زمین خواری و احقاق حقوق مردم جزیره قشم و حسب دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، این یگان با همکاری شایان مأمورین نیروی انتظامی روز شنبه افزون بر دو هزار و 815 مترمربع از اراضی ملی و دولتی تصرفی واقع در شهر درگهان قشم را رفع تصرف کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مصطفی مازندرانی با اعلام این مطلب افزود: ارزش تقریبی این اراضی که در قالب پنج قطعه زمین رفع تصرف شد از سوی کارشناسان امر، افزون برهشت میلیارد و ۴۴۵ میلیون ریال برآورد شده است.  
وی در تشریح قطعات این اراضی گفت: این قطعات که در محله شیخ آباد شهر درگهان واقع شده است شامل قطعه اول به مساحت ۹۵۰ مترمربع به ارزش تقریبی دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال، قطعه دوم به مساحت ۵۲۰مترمربع به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال، قطعه سوم  به مساحت ۱۷۰ مترمربع به ارزش تقریبی ۵۱۰ میلیون ریال، قطعه چهارم به مساحت ۱۷۵ متر مربع به ارزش تقریبی ۵۲۵ میلیون ریال و قطعه پنجم به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال است.
مازندرانی با اشاره به اینکه رفع تصرف این اراضی بدون هیچگونه خسارت و تلفات جانی و مالی صورت گرفته است از تخریب سازه ها و کارگاه های پروژه های اتمام یافته، احداثی در اراضی ملی و دولتی واقع در مجاورت اتوبان خلیج فارس قشم از سوی یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.
رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم مساحت کل این پروژه ها را که بعد از میدان طولا سمت راست اتوبان و همچنین روبروی پارک کروکودیل ها – جنب زمین واگذار شده به صدا و سیما قرارگرفته است، بالغ بر یک هزار و۱۱۰ متر مربع اعلام کرد.
وی با بیان این مطلب که رفع تصرف این اراضی و تخریب این پروژه ها در راستای شرح وظایف کاری و تکلیف قانونی این یگان و در اجرای دستور کتبی دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم انجام شده است، تصریح کرد: این یگان براساس روال و موازین قانونی و بروفق مقررات پس از انجام استعلامات مورد نیاز مبادرت به انجام این اقدامات کرده است. 
مازندرانی با تقدیر از حمایت های بی شائبه رییس هیات مدیره و مدیرعامل معزز سازمان منطقه آزاد قشم و حمایت های قانونی  دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم از اقدامات این یگان، از همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان، مشاور و مدیرکل حوزه مدیرعامل، مدیر کل حراست, مدیریت حقوقی و امور قراردادها و مدیریت امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم  تقدیر و تشکر کرد.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم