همزمان باهفته دولت و با حضور استاندار هرمزگان، فرماندار بندرعباس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس مجمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شرکت پالایش نفت آفتاب در ناحیه صنعتی فرآورده های نفتی واقع در غرب بندرعباس با اعتبار بالغ بر 500میلیارد ریال به بهره برداری رسید.




به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، استاندار هرمزگان در حاشیه بهره برداری از این پروژه گفت: این واحد با ظرفیت اولیه تولید ، سالانه ۱۰۰هزار تن قیر فعالیت خود را آغاز کرده است.


فریدون همتی افزود: تا یک سال آینده ، این واحد قادر خواهد بود سالانه ۳۵۰هزار تن قیر تولید و صادر کند.


وی با بیان اینکه این واحد صنعتی با سرمایه گذاری ثابت بالغ بر ۵۰۰میلیارد ریال و در مساحت ۱۷هزار متر مربع به بهره برداری رسید، گفت: با افتتاح این پروژه، برای ۱۰۰نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.


رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در حاشیه افتتاح این پروژه صنعتی ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: در ناحیه صنعتی فرآورده نفتی غرب بندرعباس تا کنون ۷ واحد صنعتی به بهره رسیده است که زمینه اشتغال یکهزار و ۳۲۰ نفر بصورت مستقیم در این ناحیه فراهم نموده است و ۹ واحد دیگر این ناحیه نیز در ماههای پیش رو آماده بهره برداری خواهند بود که طبق مجوز داده شده بیش از ۹۳۳ نفر اشتغالزایی مستقیم خواهند داشت.


خلیل قاسمی بیان داشت: در حال حاضر در زمینه تولید قیر ۲۸ واحد با ظرفیت اسمی سالانه بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تن دارای مجوز هستند.


وی افزود: ظرفیت اسمی کل کشور ۳۵ میلیون تن است که با توجه به مزایایاین استان، تقریبا ۲۴ درصد این ظرفیت در استان هرمزگان مستقر شده و این استان رتبه اول کشور را در این زمینه در اختیار دارد.


قاسمی تصریح کرد: در ۴ ماهه اول سالجاری ۷۳۰ هزار و ۲۱۶ تن قیر در استان تولید شده که عمده این تولیدات صادراتی بوده و به مقاصد مختلف از جمله هند، امارات و کشورهای افریقایی صادر شده است.
قاسمی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۴۰ درصد تولید و ۴۵ درصد صادرات تولید قیر کشور متعلق به استان می باشد.