مدیر کل شیلات هرمزگان از برگزاری نهمین جلسه کارگروه فنی و بهداشتی تکثیر و پرورش میگوی استان با حضور نمایندگان دامپزشکی استان ، معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ، نائب رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان آبزیان استان ، معاون فنی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هرمزگان ، رئیس گروه آموزش و ترویج شیلات هرمزگان ، روئسای شیلات شهرستان ها و جمعی از فعالان تکثیر و پرورش میگوی استان در سالن جلسات اداره کل شیلات خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مسعود بارانی با تاکید بر رعایت الزامات بهداشتی در مزارع پرورش میگو و مراکز تکثیر گفت : با توجه به اهمیت رعایت بهداشت در این صنعت، عدم رعایت این مهم، خسارات جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

بارانی اظهار کرد : برنامه ریزی هر چه بهتر تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی میگو، پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری، پیگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیرمیگو توسط بخش خصوصی، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه های متولی در جهت رفع موانع تولید از اهم برنامه های شیلات استان برای سال زراعی پیش رو است.

وی با تاکید بر توصیه‌های لازم برای جلوگیری از بروز بیماری ها در این نشست افزود : ذخیره سازی بچه میگو ۱۴۰۳ از ابتدای اسفندماه سال جاری آغاز و‌تا پایان تیرماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی تکثیر و پرورش میگو بی شک در درجه اول به نفع خود بهره برداران و مزرعه داران است، بر رعایت آن‌ها و ارتقای مدیریتی در مزارع پرورش میگو تاکیدکرد.

مسعود بارانی همچنین بررسی روند ذخیره سازی بچه میگو ، برگزاری جلسه با بانک کشاورزی ، بنیاد برکت و بسیج سازندگی جهت ارائه تسهیلات کم بهره به بهره برداران در قالب تغییر ساختار مزارع پرورش میگو ، تراکم ذخیره سازی طبق الزامات فنی و بهداشتی ، برگزاری همایش گروه پایش با حضور روسای شیلات شهرستان ها و نظام مهندسی و اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان آبزیان استان را از دیگر موضوعات‌ مطرح در این نشست خواند.

گفتنی است ، در این نشست حاضرین درجلسه به بیان مسائل و چالش ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

پایان خبر /