بمناسبت گرامیداشت دهه ی مبارک فجر با حضور معاون امور ورزش و جوانان و استاندار هرمزگان جلسه ی ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،وحید یامین پور با تبریک دهه ی مبار ک فجر گفت: باعث افتخار است که در دور جدید فعالیت امور جوانان در دولت سیزدهم در خدمت استان هرمزگان هستم .

یامین پور با اشاره به اینکه یکی از ماموریت های ستاد ملی امور جوانان فعالیت های ستادی ، ساماندهی ، رصد و پایش است افزود: در هر استان کمک ، همفکری و عمل برای تشریک مساعی برای حل مسائل جوانان پایش و رصد در هر استان است.

وی ادامه داد: نمایندگان دستگاه ها به نوعی مسائل جوانان به آنها مربوط است باید پیگیر مسائل و مشکلات جوانان بود و ستادها مطابق برنامه ریزی ورزشی جوانان شکل بگیردو نیازهای مطالعاتی از مرکز اتفاق خواهد افتاد.

یامین پور با بیان اینکه تحکیم خانواده جزء مسائل راهبردی کشور است، خاطر نشان کرد: در هر استان خانواده جزء موضوع مهم جوانان مطرح می شود ما نرخ طلاق و ازدواج را رصد می کنیم و ستاد ساماندهی باید پیگیر این امر مهم باشد و پیگیری جدی در پرداخت تسهیلات ازدواج از طرف بانک ها را در دستور کار خود قرار دهد .

وی تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ هزار وام در سراسر کشور بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد تومان برای مقوله ی ازدواج پرداخت شده است.

یامین پور با اشاره به مثبت شدن رشد ازدواج در شش ماهه ی اول سال جاری ابراز امیدواری کرد : استان هرمزگان ۷ سال گذشته رشد منفی داشت که خوشبختانه از سال ۹۹ رشد صعودی دارد و توانست با ۴ برابر متوسط کشور رتبه ی چهارم کشوری را از آن خود کند.

وی با بیان اینکه وضعیت استان هرمزگان در بحث طلاق مطلوب نیست ، یادآور شد : یکی از خدمات ستاد ساماندهی مشاوره ی قبل از ازدواج است که به صورت رایگان در خدمت مردم قرار می گیرد اما در این استان فقط ۴ مرکز مشاوره راه اندازی شده که رتبه آخر را در کشور دارد.

انتهای پیام