معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : کارکنان این اداره کل با مشارکت در پویش مدارمهربانی، ۹۱ واحد برابر با ۴۰ هزار و ۹۵۰ سی سی خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ؛ محمود صابری در حاشیه اهدای خون کارکنان بنادر هرمزگان در واحد تیم خونگیری سیار انتقال خون استان افزود : هر واحد خونی حدود ۴۵۰ سی سی است که می تواند جان سه نفر را نجات دهد.

وی بیان داشت : ذخایر خونی  هرمزگان با شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته و نیاز به آن افزایش یافته است، از این رو کارکنان بنادر ودریانوردی استان با تزریق خون خود در پویش مدار مهربانی سعی کردند با این حرکت گامی در راستای افزایش این ذخایر خونی و کمک به بیماران نیازمند بردارند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: کرونا نباید مهربانی، همدلی و اهدای خون مستمر را از یادمان ببرد  بلکه باید به بیمارانی از جمله تالاسمی، سرطانی و هموفیلی که حیات شان به این مایع حیاتی بستگی دارد، به همنوع خود کمک کنند.

استان هرمزگان دارای ۴۰۰ بیمار دیالیزی و ۱۶۰ بیمار دارای اختلال انعقادی است که این بیماران دریافت کنندگان دائمی فرآورده‌های خونی هستند.

همچنین این استان از نظر مبتلایان به بیماری تالاسمی در رتبه دوم کشور قرار دارد و یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی دارد که سه برابر متوسط کشور است.