سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان از برگزاری ویژه برنامه های بزرگداشت حماسه 9 دی و دهه بصیرت به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد در محلات شهری و مناطق روستایی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، اسلام خواجه یی با اشاره به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی با راه اندازی فتنه سال ۸۸ ، اظهار کرد : نهم دی ماه سال ۸۸ یادآوری بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

خواجه یی افزود : آحاد مردم آگاه، فهیم و همیشه در صحنه در نهمین روز از دی ماه سال ۱۳۸۸ با ورود به میدان و اعلام حمایت از انقلاب ، نظام و تجدید میثاق با ولایت ، بساط فتنه و فتنه گری را جمع کردند تا دشمنان نظام و اسلام به ویژه استکبار جهانی بدانند که ملت بصیر ایران اسلامی همیشه پشتیبان ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با یادآوری اینکه از ۹ تا ۱۹ به نام دهه بصیرت نامگذاری شده است ، گفت : این روز در تقویم کشور به نام روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» ثبت شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در ادامه به تشریح برنامه های روز ۹ دی و دهه بصیرت پرداخت و افزود : برگزاری تجمع بزرگداشت حماسه ۹ دی و سخنرانی پیرامون اهداف دشمنان از راه اندازی فتنه سال ۸۸ و همچنین نقش مردم ولایتمدار در خنثی کردن این توطئه شوم در مساجد از شاخص ترین برنامه هاست.

خواجه یی از برگزاری محافل انس با قرآن ، اجرای سرود و نمایش های آیینی با موضوع ۹ دی در مناطق پرتردد سطح شهرها و روستاها و مساجد به عنوان بخش دیگری از برنامه های دهه بصیرت نام برد.

وی ادامه داد : برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شناخت فتنه های دشمنان و ضرورت ارتقا سطح آگاهی و بصیرت جامعه به ویژه در بین نوجوانان و جوانان و برپایی نمایشگاه های کتاب مرتبط با حماسه ۹ دی از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان هرمزگان است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان ، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع ۹ دی و دهه بصیرت ویژه کودکان و برپایی نمایشگاه آثار برتر این مسابقه در سطح مساجد و برگزاری مسابقه انشاء ویژه دانش آموزان با موضوع ۹ دی با همکاری مدارس را بخش دیگر برنامه ها ذکر کرد.

خواجه یی افزود : برگزاری نشست های بصیرتی و تبیین ابعاد مختلف فتنه و حماسه تاریخی ۹ دی به همراه پرسش و پاسخ در رابطه با شبهات نوجوانان و جوانان در این زمینه و برگزاری مسابقات ورزشی در دو بخش پسران و دختران از دیگر برنامه های بزرگداشت ۹ دی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان است.

حماسه ۹ دی ، حضور و راهپیمایی مردم ایران در ۹ دی ماه سال ۱۳۸۸ در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران مقابل فتنه ۸۸ و خاموشی فتنه ۸۸ ، حفظ انقلاب اسلامی و ولایت فقیه و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران از مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه بود.

پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸ و به دنبال آن ادعای تقلب برخی از کاندیداها، برخی به حمایت از آنها موجی از اعتراض‌ها در نقاط مختلف کشور به راه انداختند. در این زمان برخی از مخالفان داخلی و خارجی نظام ایران، از این فرصت بدست آمده استفاده کرده و کشور را به مدت چند ماه به آشوب و اغشاش کشاندند.

این اغتشاشات بعد از چندین ماه نهایتا در ماه محرم و روز عاشورا به هتک حرمت نسبت به امام حسین (ع) و مقدسات اسلامی انجامید و موجبات برانگیخته شدن احساسات مذهبی و نارضایتی مردم را داشت ، لذا در پاسخ به این اغتشاش‌ها و هتک حرمت‌ها و اعلام بیزاری از فتنه‌گران، آحاد مردم به خیابان آنها آمدند و در روز ۹ دی به راهپیمایی پرداختند.

پایان خبر /