استاندار هرمزگان، گفت: مجوز تاسیس دانشکده‌ پزشکی شرق هرمزگان در میناب و دانشکده پزشکی غرب هرمزگان در بندرلنگه صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،مهدی دوستی در آئین گرامیداشت روز پزشک و تجلیل از نام‌آوران حوزه سلامت، با اشاره به رشادت‌های کادر بهداشت و درمان در دوران کرونا، اظهارداشت: تلاش‌های پزشکان و پرستاران نشان داد که اگر عرصه‌هایی همچون دفاع مقدس پیش بیاید باز هم هستند کسانی که ایثارگرانه در میدان بایستند و برای رفع مشکلات مردم تلاش ‌کنند.

دوستی افزود: اگر بخواهیم برای ایثار در تاریخ مثال‌هایی واضح بزنیم قطعا حضور و اقدامات پزشکان و پرستاران در دوران کرونا یکی از نمادهای اصلی آن خواهد بود.

وی  با اشاره به در پیش‌بودن روز داروساز و تبریک این روز به فعالان این عرصه، بیان‌کرد: روز گذشته جلسه‌ای با تولید‌کنندگان و فعالان عرصه تولید دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم و در رابطه برنامه‌ توسعه‌ای در این حوزه بحث و گفت‌وگو شد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان  ، عنوان‌کرد: تلاش داریم تجهیزات پزشکی، تولیدات دارویی، گرید‌های پلیمری و پتروشیمی و گریدهای متانافلزی مرتبط را در استان ایجاد کنیم و امیداورم بتوانیم این زنجیره‌ی مهم را برای استان فعال کنیم‌.

وی در تبیین اقدامات دولت در راستای توسعه زیرساخت‌های درمانی استان، اظهارداشت: احداث بیمارستان کودکان به اتمام رسیده و امیداوریم بیمارستان ۵۳۱ تخت‌خوابی و بیمارستان میناب را در سال جاری به اتمام برسانیم هر چند که حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان منابع برای اتمام این دو پروژه نیاز است.

استاندار هرمزگان، مطرح کرد : عملیات اجرایی بیمارستان فارابی بستک نیز به اتمام رسیده و طرح توسعه بیمارستان رستمانی پارسیان آغاز شده و به بیمارستان‌های امام علی (ع) رودان و امام سجاد(ع) سیریک نیز تجهیزات جدیدی اضافه شده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های آموزش پزشکی در استان، گفت: انسان و پزشک است که می‌تواند  به کارگیری تجهیزات را موثرتر کند در همین راستا دانشکده دندانپزشکی بندرعباس را سال گذشته آغاز کردیم و با پیشرفت خوبی کار پیش می‌رود ضمن اینکه روز گذشته توانستیم مصوبه دانشکده پزشکی شرق در میناب و غرب در بندرلنگه را دریافت کنیم که امری مهم برای آینده‌ی نظام سلامت کشور و استان است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، گفت: استان هرمزگان کمتر از ۲ درصد جمعیت کشور را دارد اما مجوزهای پزشکی که برای هرمزگان گرفتیم برابر با ۱۰ درصد کل ظرفیت‌های جذب کادر درمانی در کشور است که بسیار کار سنگینی بود.

وی ادامه داد: بسترسازی برای حضور بخش خصوصی در نظام سلامت استان نیز انجام شده است تا بتوانیم خدمات مؤثری به مردم استان و ایران عزیز ارائه دهیم .

پایان خبر /