استاندار هرمزگان گفت: 2 میلیون و 16 هزار نفر مسافر از آغاز طرح سفرهای نوروزی وارد استان هرمزگان شده اند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، مهدی دوستی اظهار کرد: از آغاز طرح نوروزی ۲ میلیون و ۱۶هزار و ۱۴۶ نفر مسافر وارد استان هرمزگان شده اند.

دوستی با بیان اینکه میزان ورود مسافر در همسنجی با مدت مشابه در سال گذشته ۶۶درصد و در همسنجی با پیش از شیوع کرونا ۳۶درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: ۱۰۰درصد ظرفیت مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، مجتمع‌های گردشگری، خانه‌مسافر، اقامت‌گاه‌ها و واحد‌های بوم‌گردی استان تکمیل شده بود که با خروج بخشی از مسافران در دور نخست سفرها، امکان پذیرش مسافر در برخی از مراکز اقامتی استان وجود دارد.

دوستی با اشاره به آمار استفاده مسافران از مراکز اقامتی سراسر استان، بیان کرد: ۳۸۲هزار و ۷۸۱نفر از هتل‌ها، مهمانسراها و خانه مسافر، بیش از یک میلیون و ۵۷۰هزار نفر از کمپ اسکان، بوستان ها و سالن های ورزشی و ۱۴۱هزار و ۵۹۶نفر در مدارس و مراکز رفاهی اقامت داشته‌اند.

وی گفت: طی مرحله نخست طرح نوروزی، ۱۰۸هزار و ۴۷۸نفر از طریق خطوط هوایی و ۱۸هزار و ۳۷۵نفر از طریق خطوط ریلی وارد استان شده اند که ورود مسافر از طریق خطوط هوایی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۶۹درصد و ورود مسافر از طریق خطوط ریلی ۵۹درصد افزایش داشته است.

دوستی اضافه کرد: ۴۳۵هزار و ۳۲۱خودروی سبک و ۵۵هزار و ۷۴۰خودروی سنگین نیز وارد استان شده است که در مجموع ورود مسافر از طریق جاده ای (سواری، اتوبوس، خودروی سنگین) افزایش ۷۴درصدی در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته دارد.استاندار هرمزگان به آمار تجمیعی جابجایی خودرو و مسافر به جزایر استان نیز اشاره کرد و گفت: طی این مدت، ۳۷۲هزار و ۲۲۳خودرو و بیش از یک میلیون و ۷۹۵هزار مسافر به جزایر استان وارد شده است.

دوستی با بیان اینکه طی این مدت، نزدیک به ۲٫۵میلیون سفر دریایی از طریق بنادر مسافری استان به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس به ثبت رسیده است، افزود: ۵۴۴هزار و ۶۳۲نفر در دور نخست سفرها از مناطق گردشگری دریایی استان بازدید کرده اند.

انتهای پیام