رئیس سازمان صمت هرمزگان در آئین افتتاح اولین کارخانه تولید روغن پایه تصفیه اول در استان هرمزگان که با حضور وزیرصمت،محمد آشوری تازیانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندارهرمزگان، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، معاونان سازمان صمت هرمزگان، جمعی از مسئولان استانی و خبرنگاران گفت: شرکت پالایش نفت پایا با سرمایه گذاری 17 هزار میلیارد ریال معادل 40 میلیون دلار به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح دریانیوز، خلیل قاسمی، با بیان اینکه برای برنامه های توسعه ای باید از دانش مدیران، مهندسان و متخصصان داخلی بهره مند شد، عنوان کرد: شرکت پالایش نفت پایا در ناحیه صنعتی فرآورده های نفتی بندرعباس قرار دارد که با افتتاح این شرکت زمینه اشتغال مستقیم ۱۴۰ نفر بطور مستقیم فراهم می شود.

قاسمی، با بیان این موضوع که اشتغال ۳۰۰ نفر برای این مجموعه پیش بینی شده است، توضیح داد: محصولات تولیدی کارخانه پالایش نفت پایا را پارافین، اسلاک واکس و انواع روغن تصفیه اول با ظرفیت ۲۳۷ هزار و ۲۰۰ تن در سال  است.

گفتنی است، پالایشگاه روغنسازی شرکت پالایش نفت پایا به مساحت  ۳ هکتار در ناحیۀ صنعتی فرآورده های نفتی بندرعباس با تکیه بر توان متخصصان ومهندسان داخلی فعالیت خود را آغاز کرد.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا