مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت : با تلاش و همت کارکنان فولاد هرمزگان و به‌منظور افزایش کیفیت محصول ، رضایت‌مندی هرچه بیشتر مشتریان و توسعه سبد محصولات شرکت در خردادماه سال جاری، رکورد کیفی تختال‌های بدون عیب این شرکت به 99.65 درصد افزایش یافت و گِرید جدید میکروآلیاژی S355J0WP (Corten) نیز با موفقیت تولید شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عطاالله معروفخانی ضمن اعلام این خبر و در تأکید بر اهمیت کیفیت و تنوع محصولات تولیدی بنگاه‌های اقتصادی تصریح کرد : امروزه در بازار جهانی، رقابت بسیار شدیدی در عرصه تولید تختال وجود دارد و بدیهی است با توجه به این مهم، تولید تختال با کیفیت مطلوب و با کمترین هزینه، مزیت رقابتی محسوب می‌شود.

معروفخانی اظهار داشت : شرکت فولاد هرمزگان در راستای تحقق اهداف تعریف‌شده از سوی شرکت فولاد مبارکه به عنوان شرکت مادر، تولید تختال با کیفیت مطلوب و با قیمت رقابتی را در دستور کار خود قرار داده و خوشبختانه تاکنون موفق عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در خردادماه ۱۴۰۲ فولاد هرمزگان موفق شد میزان تختال‌های کیفی بدون عیب سطحی را که نیاز به عملیات تکمیلی نداشته به ۹۹٫۶۵ درصد برساند. رکورد قبلی تختال‌های کیفی در بازرسی گرم به میزان ۹۹٫۴۵ درصد کل تختال‌های تولیدی، در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به دست آمده بود.

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: همکاران سخت‌کوش در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم با وجود محدودیت‌های فراوان در زمینه تأمین انرژی و وجود گرمای طاقت‌فرسا، موفق به ثبت رکورد افزایش تولید سه ماه اول سال و کسب رکورد کیفیت محصول در خردادماه ۱۴۰۲ شدند.

بنابر اظهارات معروفخانی، ثبت رکورد جدید کاهش عیوب گرم تختال از ۰٫۵۵ درصد در فروردین ۱۴۰۱ به ۰٫۳۵ درصد در خردادماه ۱۴۰۲ حاصل تلاش گروهی همکاران در واحدهای تولیدی و تعمیراتی، دفاتر فنی تولید و تعمیرات، برنامه‌ریزی و کنترل کیفیت است که توانستند با کنترل فرایندهای تولید و اجرای دقیق دستورالعمل‌های کاری مطابق استانداردهای تعریف‌شده، شرایط کیفی فرایند را فراهم کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت کیفیت محصول در مبحث مشتری‌مداری، یکی از پروژه‌های مهم کیفی که از سال ۱۳۹۸ در فولاد هرمزگان تعریف شد پروژه کاهش پیک‌آپ نیتروژن به شمار می‌رود که به همت کارکنان فولاد هرمزگان با کار گروهی و همدلی انجام شد و هم‌اکنون به مرحله تثبیت پیک‌آپ نیتروژن به میزان کمتر از ۲٫۵ ppm رسیده است. پایش پیک‌آپ نیتروژن در فولادسازی‌هایی که تختال تولید می‌کنند به‌عنوان شاخص کل بیانگر وضعیت نحوه کنترل فرایند تولید در راستای تعهدات کیفی است.

تولید آزمایشی و موفقیت‌آمیز گِرید میکروآلیاژی S355J0WP (Corten)

مدیرعامل فولاد هرمزگان عنوان کرد : از دیگر دستاوردهای فولاد هرمزگان در خردادماه هم‌زمان با کسب رکورد کیفی، تولید آزمایشی گرید میکروآلیاژی S355J0WP (Corten) بود که با موفقیت به انجام رسید. از ویژگی‌های این گرید استحکام بالا و مقاومت به خوردگی است و در ساخت سازه‌های خاص استفاده می‌شود. این گرید علاوه بر عناصر آلیاژی نیوبیوم، کرم و نیکل، به فسفر در دامنه ۰٫۰۶ تا ۰٫۱۲ درصد نیاز داشت و مجموع این شرایط خارج از محدوده ظرفیت فولاد هرمزگان بود؛ اما با بررسی‌های کارشناسی و ارزیابی‌ها صورت‌گرفته، دستورالعمل‌های عملیاتی تدوین و تولید آزمایشی محصول فوق با موفقیت به انجام رسید.

 کاهش ذوب‌های خارج از رنج آنالیزی سفارش مشتری

عطاالله معروفخانی از کاهش ذوب های خارج از رنج (Range) تولید و افزایش راندمان تولید به عنوان یکی از دستاوردهای شرکت در زمینه ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای شرکت یاد و اضافه کرد: کاهش ذوب‌های خارج از رنج آنالیزی سفارش مشتری در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۲ نسبت به سه ماه آخر سال ۱۴۰۱، از ۰٫۱۱ درصد به ۰٫۰۸ درصد معادل فقط سه ذوب از ۳۷۳۸ ذوب تولیدی رسید که گامی مثبت در جهت ارائه محصولات با کیفیت مطلوب و پایدار به شمار می‌رود و نتیجه همدلی و کار گروهی همکاران در واحد تولید ذوب، دفتر فنی تولید و کنترل کیفیت است.

وی در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: موفقیت های پی‌درپی و مستمر فولاد هرمزگان میسر نشده است، مگر در سایه الطاف خداوند و تلاش جمعی و جهادگونه همه معاونان، مدیران و کارکنان فولاد هرمزگان و شرکت‌های حاضر در بخش‌های مختلف که همواره در مسیر تحقق اهداف کمّی و کیفی سازمان، صادقانه و صمیمانه همت گماشته‌اند؛ تلاشی که سازمان را گام‌به‌گام به تحقق شعار مشتری‌مداری در سال «مهار تورم و رشد تولید» نزدیک می‌کند و شایسته قدردانی است.

پایان خبر /