مسئولان شهرداری بندرعباس به جد پیگیر موضو‌عات مهم مدیریت شهر بندرعباس در هفتادمین اجلاس مشورتی شوراهای مراکز استان ها هستند.

به گزارش صبح دریانیوز ، با توجه به اینکه بالغ بر ۷۵ درصد جمعیت کشور در مراکز این ۳۱ استان زندگی می کنند چنانچه به نسبت کل جامعه شورایی کشور محاسبه گردد، و همچنین با توجه به کثرت رویدادهای مشابه در موضوعات شهری شهرهای بزرگ کشور، اهمیت این اجلاس بیش از پیش نمایان می شود.

این اجلاس چهارم بهمن ماه، با هدف پیگیری تخصصی موضوعات جامعه شورایی کشور در خصوص مسائل مهم جاری در مدیریت شهری، اشتراک گذاری تجربیات شهرها، نقد و بررسی مسائل مشترک و ارائه پیشنهادات در موضوعات مهم مدیریت شهری در هتل همای بندرعباس آغاز شد.

در روز نخست و در مراسم افتتاحیه، مصیب نظری ، رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس و نایب رئیس مجمع مشورتی کلان شهرهای کشور،  ضمن سلام و خوش آمدگویی به حضار ، به بیان اهمیت اجلاس پرداخت و برای تصمیم گیری های خوب این اجلاس برای شهر بندرعباس و همچنین در سطح منطقه ای و کشور ابراز امیدواری کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: حق مشارکت مردم در اداره امور شهرها و روستاها در شوراها لباس قانون بر تن کرده است و نیز شوراها می توانند از ارکان مهم تصمیم گیری و اداره امور کشور باشند و با انتقال موضوعات به رده های بالادستی اداره کشور، تأثیر عمده ای داشته باشند.

در ادامه نشست، احمد رضا شجاعی، دبیر مجمع کمیسیون های تخصصی گفت: در اجلاس پیشین که در شهر مشهد برگزار شد، سه موضوع مهم در قالب بیانیه از مسئولین کشور از جمله ریاست جمهور پیگیری شد. به طور مثال در کمیسیون حقوقی- اقتصادی، یکی از موضوعات شفاف سازی سهم شهرداری ها از مالیات وصولی  مطابق ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت به موقع آن از سوی سازمان امور مالیاتی، و موضوع دیگر اجرایی شدن پرداخت عوارض نقل و انتقال قطعی املاک و انتقال حق واگذاری به عنوان منبع جدید درآمدی در بحث درآمدهای پایدار و ارزش افزوده بود که از طریق سازمان امور مالیاتی و سازمان برنامه و بودجه پیگیری شد و موضوعاتی مطرح شد که در دستور کمیسیون ها برای بحث و تبادل نظر آورده شده است. در سایر کمیسیون ها نیز موضوعات مهمی مطرح و پیگیری شد. امید است بتوان با هم فکری، هم افزایی و خرد جمعی این مجمع و با همکاری شورای عالی استان ها در موضوعات شهری به نتایج خوبی دست یابیم.

شجاعی در پایان گفت: این اجلاس ۱۲ موضوع مشخص در دستور کار ۴ کمیسیون فرهنگی-اجتماعی، حقوقی اقتصادی، سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، و توسعه و عمران شهری پیگیری خواهد کرد. هر کمیسیون ۳ دستور کار دارد که پس از هم فکری و شور و مشورت  مستنداتی جهت رفع مشکلات شهری جمع آوری شده و روز پنج شنبه در قالب بیانیه پایانی جهت پیگیری از دستگاه های اجرایی ارائه خواهد شد.

گفتنی است ، شهر بندرعباس، چهارم و پنجم بهمن ماه میزبان هفتادمین اجلاس مشورتی رؤسای شوراهای مراکز استان ها بود.

پایان خبر /