نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : از استاندار که همیشه دغدغه ارتقا کیفیت آموزش را دارند و نمایندگان مجلس که نسبت به سرنوشت صدها هزار دانش آموز هرمزگانی مسئولند و باید زبان مردم در بیان این موضوعات و بازخواست آموزش و پرورش باشند ، خواهشمندم هرچه سریع‌تر فکری به حال کیفیت آموزش کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، یعقوب دبیری نژاد در نود و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس که با موضوع بازگشایی مدارس برگزار شد ، با انتقاد از وضعیت آموزش در هرمزگان و تنگناهای مدیران مدارس در آستانه بازگشایی مدارس ، اظهار کرد : تقویت آموزش و پرورش تضمین کننده تربیت نسل مدیران آینده استان است. در همین راستا شهرداری بندرعباس از ابتدای ١۴٠١ تا پایان مرداد ماه سال جاری بیش از ١۴ میلیارد تومان به صورت نقدی به حساب آموزش و پرورش واریز کرده است و طی چند ماه اخیر بیش از ٣ میلیارد و پانصد میلیون تومان به مدارس خدمات ارائه نموده است.

دبیری نژاد افزود : در مقابل ما به عنوان نمایندگان مردم موظفیم نظارت کنیم که آیا این کمک‌ها در محل واقعی صرف توسعه و تجهیزات مدارس سطح شده است یا نه؟ بنابراین توقع داریم اداره کل آموزش و پرورش ریز هزینه کرد این پول را به اعضای شورا ارسال کند.

وی ادامه داد : یکی دیگر از مشکلات فعلی ما این است که دید واقعی نسبت به چالش‌ها وجود ندارد تا زمانی که مشکل را قبول نکنیم و واقعیت‌ها را پنهان کنیم چطور می‌توانیم برای رفع آن مشکل اقدام کنیم؟ اخیراً در رسانه‌ها جایگاه استان در رشد رتبه‌های کنکور بی سابقه عنوان شده، در حالی که آمارهای ارائه شده ناقص و حاکی از افت محسوس این رتبه است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : ملاک این شاخص در وزارت آموزش و پرورش رتبه‌های زیر هزار و زیر پنج هزار است که سال ١۴٠٠ تعداد ١٣۶نفر و سال ١۴٠١ با ٢۶ نفر کاهش تعداد ١١٠ نفر رتبه زیر هزار داشتیم در شاخص قبولی‌های زیر ۵ هزار نیز با اعداد بزرگ‌تر افت محسوس داریم.

دبیری نژاد تصریح کرد : در شاخص نمرات امتحان نهایی نیز شاهد وارد شدن به یک فاجعه هستیم. سال ۱۴۰۱ رتبه ۱۴ کشوری را داشتیم و در سال تحصیلی قبل رتبه ۲۹ شدیم، که در تاریخ ده سال گذشته آموزش و پرورش استان بی سابقه بوده یعنی هرچه در ده سال رشته کردیم پنبه شده است.

وی اضافه کرد : میانگین نمرات امتحان نهایی به هشت و هفتاد و پنج صدم رسیده و فقط۵٩درصد دانش آموزان توانسته‌اند در خرداد قبول شوند تقریباً از هر دو دانش آموز یک نفر در امتحان نهایی خرداد مردود شده‌اند. در آمار ترک تحصیل هم حال و روز خوبی نداریم، در سال قبل ١٠٣١٩ نفر دانش آموز ١٢تا١۴سال ما ترک تحصیل کردند. برای سنین ۱۵ تا ۱۷ سال هم با رشد این تعداد نسبت به سال قبل ۱۸۸۵۹ نفر ترک تحصیل با یک فاجعه مواجهم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود : این آمار نشان دهنده این است که افزایش واریزی‌های شهرداری بندرعباس به حساب آموزش و پرورش تأثیری در ارتقا کیفیت آموزش نداشته است و همچنان نیز مدیران مدارس شهر بندرعباس در آستانه بازگشایی مدارس با مشکلات عدیده ای مواجه هستند و به شورا و شهرداری پناه می‌آورند. تمام تلاشمان را خواهیم کرد که در مرتفع نمودن بخشی از این مشکلات کمک کنیم اما خروجی چنین عملکردی از وضعیت تحصیل دانش آموزان در استان همه مسئولین و فرهنگیان را دلسرد می‌کند.

یعقوب دبیری نژاد در پایان خاطرنشان کرد : از استاندار که همیشه دغدغه ارتقا کیفیت آموزش را دارند و نمایندگان مجلس که نسبت به سرنوشت صدها هزار دانش آموز هرمزگانی مسئولند و باید زبان مردم در بیان این موضوعات و بازخواست مجموعه وزارت آموزش و پرورش باشند، عاجزانه خواهشمندم هرچه سریع‌تر فکری به حال کیفیت آموزش در استان کنند.

پایان خبر /