مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از کاهش 14 درصدی ضریب خروج اضطراری واحدهای این نیروگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، داریوش محمودی عنوان کرد : نگهداری و تعمیرات ، نقش بسیار مهمی در تولید انرژی نیروگاه ایفا می‌کند ، از این رو انجام به‌موقع تعمیرات ، امری الزامی است تا واحدهای تولیدی بتوانند با آمادگی کامل برای تامین برق در زمان اوج مصرف در مدار تولید قرار گیرند.

محمودی افزود : با مقایسه عملکرد ۲ سال متوالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ ، نیروگاه بندرعباس شاهد کاهش چشم‌گیر شاخص ضریب خروج اضطراری به میزان ۱۴ درصد بوده، که این فرایند، نشان‌دهنده تلاش مجموعه شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، جهت پایداری واحدهای با قدمت ۴۳ سال است.

وی تصریح کرد : با بهره‌مندی از دانش، تخصص و تجربه ارزشمند متخصصان صنعت برق، روندی پایدار و مستمر در خدمت‌رسانی به مردم ایران اسلامی و تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز بخش‌های اقتصادی و تولیدی کشور را داشته است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد : بهره‌برداری بهینه از تجهیزات موجود، پس از اتمام تعمیرات اساسی واحد چهار و رفع اشکال به‌موقع از واحد یک گازی، باعث شده که تابستان امسال ضریب خروج اضطراری کاهش یافته و هم‌چنین آمادگی واحدها به بیش از ۹۴ درصد برسد.

محمودی خاطرنشان کرد : باتوجه به اینکه نیروگاه بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه جنوب‌شرق کشور، نقش مهمی در تولید انرژی و پایداری شبکه برق کشور دارد، پرسنل تلاشگر این شرکت، همواره و به طور شبانه‌روزی با ایجاد کمترین محدودیت عملیات تولید برق را با موفقیت انجام رسانده تا تابستان امسال بدون خاموشی سپری شود.

لازم به ذکر است ، نیروگاه بندرعباس در حال حاضر با حداکثر توان در مدار تولید قرار داشته و روزانه به طور متوسط ۲۴هزار مگاوات‌ساعت، برق تولید می کند.

پایان خبر /