دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان امروز ( 2 مرداد ماه )در نشست صمیمی با خبرنگاران استان با بیان اینکه  درکشور هیچ اتاق بازرگانی رتبه یک ترازسنجی تشکل ها را ندارد ، تصریح کرد : در ترازسنجی تشکل ها اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان رتبه 2 کشوری را کسب کرده است .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، پیام رضایی ، با اشاره به اینکه با جدیت به دنبال فعال‌سازی کارت فعالیت بازرگانی شرکت‌های بزرگ در هرمزگان هستیم، افزود  : شرکت سیمان بندرخمیر، صبا فولاد خلیج فارس، نفت آفتاب، نفت پاسارگارد از جمله شرکت های بزرگی هستند که کارت فعالیت شان در هرمزگان نبوده و هرمزگان از دریافت مزایای آن بی بهره است و تاکنون تلاش ما در این حوزه نتیجه بزرگی نداشته است.

رضایی ، عنوان کرد  :  اتاق هرمزگان در حال حاضر اتاق سابق نیست و همه نمایندگان و هیأت رئیسه اتحاد و همدلی ویژه‌ای دارند و توانستیم رتبه اتاق را از ۳۴ کشوری به رتبه ۶  برسانیم.

رضایی ، با اشاره به اینکه  اکنون ۱۱ کمیسیون و ۱۰ تشکل در اتاق بازرگانی هرمزگان فعال است، مطرح کرد: در گذشته به کمیسیون ها و تشکل ها توجه ای نمی شد و امروز اتاق بازرگانی با فعال سازی تشکل ها و کمیسیون ها سعی در پُر رنگ کردن نقش آن ها و برطرف شدن مشکل فعالان اقتصادی در هر حوزه به صورت تخصصی است.

وی ، با بیان اینکه در قبل از دوره نهم اتاق بازرگانی هرمزگان در جایگاه ۳۴ قرار داشت اما امروز به رتبه ششم رسیده است، خاطرنشان کرد: فعالیت اتاق بازرگانی شفاف است و در هیأت نمایندگان هیچ موضوع پنهانی وجود ندارد همچنین حسابرسی مستقل صورت می گیرد و همگی می توانند تمامی هزینه ها را مشاهده کنند.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه فعال کردن دفتر صدور گواهی مبدا از بندرلنگه، کیش، قشم، میناب و جاسک از دیگر اقدامات مهم اتاق بازرگانی بود، یادآور شد : یکی از مهمترین مشکلات در گذشته جعل در گواهی صدور از مبدا بود که با اتصال به استانداردهای جهانی این معضل اکنون مرتفع شده و همزمان این کارت گواهی در تمامی کشورها قابل مشاهده و معتبر است.

این مسئول ، با اشاره به اینکه امروز بیش از  یکهزار و ۷۰۰ نفر در اتاق بازرگانی عضو هستند که این موضوع نشان از بلوغ و پیشرفت اتاق بازرگانی هرمزگان است، اضافه کرد: کمک ۱۵ میلیاردی تومان برای ساخت ۱۰ مدرسه، کمک ۳۰ میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و درمان در دوران کرونا، تهیه بسته های معیشتی برای خانوارهای بی بضاعت، کمک به زلزله زدگان فین ، سایه خوش و ‌… از جمله اقدامات اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.

رضایی ، با بیان اینکه تداوم ساخت ساختمان اتاق بازرگانی که سال‌ها زمین مانده بود از مهمترین اقداماتی بود که خوشبختانه توانستیم با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به نتیجه برسانیم، اذعان داشت : امروز این مکان به جایگاهی در خور شان برای فعالان اقتصادی تبدیل شده و نمی دانم چرا عده ای چشم دیدن این پیشرفت را ندارند.

وی ، با بیان اینکه اتاق بازرگانی هرمزگان سردمدار کارنه تیر در حوزه بین الملل است ،  از درخواست برپایی کارنه تیر بین الملل بعنوان پایلوت جنوب کشور در اتاق بازرگانی هرمزگان خبر داد .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /