در اين همايش كه با حضور مدير كل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان ، فرماندار بندرعباس ، شهردار ، رئيس پليس راهور ، رئيس شوراي اسلامي شهر ، فرمانده محترم انتظامى شهرستان بندر عباس ، اعضاى شوراى اسلامى شهر و جمعي از مسؤلين و كاركنان و رانندگان حوزه حمل و نقل درون شهري به ميزباني رئيس سازمان حمل و نقل بار و مسافر در ٦ دى ماه برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، در ابتدا و بخش آغازین این برنامه پس از تلاوت کلام الله مجید و پخش سرود ملی ، ریس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهردارى بندرعباس ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام البنین (س) و خیر مقدم به حضار و میهمانان مراسم ، اقدامات خود را در ۴ ماه گذشته گزارش و تشریح کرد.

حمید حیدرى پورى گفت : در حوزه هاى مختلف اقدامات زیادى انجام شده که وضعیت شهر را در حوزه ترافیکى ، فرهنگ شهروندی ، تکریم مسافران ، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهرى و نصب علائم راهنمائى و رانندگى نصب دوربین هاى معابر سطح شهر ارتقا بخشیده ایم.

حیدرى پورى افزود : شرکت تعاونى تاکسى داران براى خدمات دادن به تاکسى داران است و از همه رانندگان میخواهم که از این موقعیت حمایت کنند ،امروز ٢٠ نفر از رانندگان اتوبوس و تاکسى تجلیل مى شونداما این تجلیل به منزله برترى نیست با توجه به شاخصه هاى مورد نظر که تکریم مسافران ،درآمد ،نظافت اتوبوس و تاکسى همچنین حوزه حراست بوده، تقدیرها صورت مى پذیرد و همه ى رانندگان اتوبوس و تاکسى در شهر بندر عباس ارزشمند خوب و پر تلاش مى باشند.

مصیب نظری رئیس شوراى اسلامى شهر بندرعباس در ادامه مراسم پس از عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت ام البنین (س)و گرامیداشت روز مقام شامخ مادران شهدا گفت حضرت ابوالفضل در دامان مادری که ام البنبن أست پرورش یافته که آن گونه معرفت و شجاعت و شفاعت را باخود داشت و دارد ، اما مبحث امروز حمل و نقل أست و دغدغه کلانشهر ها ست ، آن چیزی که لازم هست در این حوزه انبوه برى أست و باید حمل و نقل عمومى را تقویت کنیم و هر چقدر پل و تقاطع غیر همسطح بسازیم مشکل حمل و نقل عمومى رفع نمی شود.

نظری بیان داشت : ٢٧ پل باید تا سال ١۴١٠در بندرعباس به بهره بردارى برسد ولی مشکل حمل و نقل شهر حل نمى شود حوزه فرهنگى حمل و نقل مهم أست در کشورهایى که قطب اقتصادى دنیا هستند با انسان محورى این مشکل را تا حدود زیادى حل نموده اند و کشور روسیه در این زمینه پیشتاز أست و پیاده روى در این کشور یک فرهنگ است.

همچنین در ادامه مهدی نوبانى شهردار بندرعباس ضمن تشکر از زحمت کشان واقعی شهر بندر عباس و تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) اظهار داشت : این مراسم قرار بود در همان روز ٢۶ آذر برگزار شود اما با توجه به مصادف شدن با شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد.

نوبانی افزود : پلیس فراجا و راهور همکاران ما هستند و ضابطین قضایی حوزه حمل و نقل مى باشند و میزبان اصلى این جلسه رانندگان تاکسیها و اتوبوسهاى درون شهرى هستند ، زحمات زیادى در حوزه ى حمل و نقل کشیده مى شود و کسانى که در حوزه تاکسى و اتوبوس فعال هستند سختی کار بسیارى دارند.

وی خاطر نشان کرد : در فاز جدید تجهیز حمل و نقل عمومى جى پى اس روی اتوبوسها نصب مى شود که شهروندان بانصب اپلیکیشن شهر نیک شهروندى مى توانند مسیرهای حرکت اتوبوس را رصد کنند.

شهردار بندرعباس در بخش دیگرى از سخنان خود خاطر نشان کرد : شرایط استخدامى برای راننده پایه یک را داریم و امروز مشکل اتوبوس نداریم.

نوبانی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از پلیس راهور گفت : از ساعت ١٢ تا ۴ صبح خط کشی هاى سطح شهر انجام مى شود و این مساله با هماهنگى و همکارى پلیس راهور شکل گرفته در مدت تقریبا دو سال ١۵٧دوربین در سطح شهر نصب کردیم و این کار باعث کاهش ترافیک و سایر مشکلات اجتماعى و فرهنگى مى شود ، ایستگاه اتوبوس و تاکسى در فلکه برق راه احداث شده است و در سایر نقاط شهر هم این اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به موضوع تندرستى و سلامتی شهروندان نوید داد که به زودى پیست دوچرخه سواری از از پارک دولت تا پارک کپشکن احداث مى شود و پیست دوچرخه سوارى در پنجه علی را افتتاح کردیم که استانداردها در این حوزه رعایت شده است همچنین ٢٨ مورد از نقاط حادثه خیز شهر را شناسایى نموده و در بسیارى از بلوارها چندین سرعت گیر نصب شده و این مساله هم با همکارى پلیس راهور اتفاق افتاده است.

شهردار بندرعباس در پایان سخنان خود رانندگان تاکسى و اتوبوس را سفیران شهردارى لقب داد و تاکید نمود آنها شخصیت شهردارى هستند و تقاضا نمود که آرامش را به مردم بدهند با اخلاق نیکو دل انها را شاد کنند،و کسانى که امروز برگزیده شده اند قطعا بر اساس شاخص ها بوده و همه ى رانندگان با شخصیت و پر تلاش می باشند.

مهدى نوبانى ضمن بررسى نیازهاى مهم شهر شهرداری شورای شهر را همراه و همکار خواند و افزود : هرهفته یک پروژه را کلنگ زنی و افتتاح مى کنیم و در این مرحله از بالندگی نظام مقدس جمهورى اسلامى بایدامیدوارى را به مردم هدیه کنیم ودر دل مردم شادى راهمواره زنده نگه داریم زیرا مردم پاى کشور نظام و انقلاب هستند و باید تکریم شونداحترام انها در حمل و نقل عمومى واجب است و وظیفه ى ماست که رفاه را براى مردم ایجاد کنیم.

حبیب بهادری سرپرست فرماندارى شهرستان بندرعباس در بخش پایانى این مراسم با اشاره به مساله ى ٩ دی گفت : نباید فراموش شود و به فراموشى سپرده شود که عده اى چگونه حرمت شکنى کردند و مردم با بصیرت و حمایت از ولایت پاسخ آنان را دادند.

بهادری اظهار داشت : حضور بنده برای عرض خدا قوت به همه عزیزان در حوزه حمل و نقل شورای شهر بندرعباس و شهردار أست شورای ششم شوراى پویایی أست اما چند نکته جهت بررسى فورى و تعین تکلیف باید اشاره کنم بحث ترمینال مسافر برى شهر بندرعباس هر چه زودتر حل شودمردم بندر عباس شایسته اند و باید زمینه و امکانات رفاهی آنها فراهم باشد.

وی با اشاره و تاکید بر اهمیت حمل و نقل درون شهرى و سبک زندگی در دنیاى امروز و براى بهرورى و استفاده درست از زمان شوراى و معاونت تخصصی در شورای ترافیک را مامور نمود تا تکلیف پروژه ى بی آر تی شهرمشخص شود چرا که رشد توسعه شهر بندرعباس از سند چشم انداز جلوتر است و باید بازنگرى شود چرا که در سند چشم انداز بی ار تى دیده شده این موضوع باید فوق العاده بررسی گردد.

سرپرست فرماندارى شهرستان بندرعباس در بخش پایانى سخنان خود گفت : استاندار محترم نگاه ویژه اى به مدیریت شهرى دارد و باید کیفیت حمل و حمل و نقل شهری را افزایش دهیم این اثبات شده هر جا کار دست مردم بوده حل شده ،تقاضا هاى رانندگان را شورا شهر وشهردارى بشنوند و به مشکلات آنها رسیدگى نمایند.

در بخش پایانى این مراسم ٢٠ نفر از رانندگان اتوبوس و تاکسی شهر بندرعباس و همچنین از رئیس پلیس راهور استان ، فرمانده انتظامى شهرستان بندرعباس ، رئیس شوراى شهر ، معاون حمل و نقل شهردارى ، رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا ، مشاور شهردار , معاون آموزش فرهنگ و ترافیک راهور ، دبیر انجمن صنفى شرکتهای حمل و نقل شهرستان بندرعباس ، معاون عملیات پلیس راهور استان ، مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان ، مسؤول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) استان تقدیر بعمل آمد و در بخش پایانی از ١٢ دستگاه تاکسى ون و اتوبوس درون شهرى جهت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومى رونمایى شد.

پایان خبر /