در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان پروژه مخزن یک هزار متر مکعبی شهر فین به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه آبفا با پشتوانه دولت و نماینده عالی آن در استان هرمزگان گام های موثری در راستای بهبود وضعیت آب استان برداشته است ، افزود : احداث مخزن شهر فین نیز یکی از گام های بزرگ دولت است که تکمیل آن به ذخیره آب مورد نیاز  شهر فین کمک شایانی خواهد کرد.

به گفته وی ، با توجه به توسعه شهر فین و همچنین گردشگری بودن این منطقه، مخزن قدیمی شهر پاسخگوی نیاز جمعیت فعلی نبود، از این رو احداث مخزن با ظرفیت بالاتر در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با پشتیبانی دولت این پروژه به سرانجام رسید و جمعیتی بالغ بر ۴ هزار و ۳۵۴ نفر از این پروژه بهره مند شدند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۱۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در کنار این پروژه یک باب ایستگاه پمپاژ، ۶۰۰ متر خط انتقال و ۱۰۰ متر جاده دسترسی نیز احداث شده است.

حمزه پور همچنین با بیان اینکه آب شهر فین در حال حاضر از طریق نمک زدایی و شیرین سازی آب چاه های حفر شده در همین منطقه تامین می شود، افزود: پیش بینی های لازم در آینده برای تامین آب این شهر از خط انتقال آب شیرین کن خلیج فارس شده است که امیدواریم با تامین اعتبار این مهم نیز محقق شود.

پایان خبر /