مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران هرمزگان گفت: در حال حاضر ۱۸هزار فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان هستند که جدای از حامیان استانی، از همکاری ۷۰ حامی خارج از کشور و حاشیه مناطق خلیج‌فارس نیز بهره‌مند هستند.

به گزارش صبح دریانیوز، حمید باسره ، افزود: ۳۰هزار حامی نیکوکار طی سال جاری بیش از یک هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد، کمک کردند.

باسره ، عنوان کرد: یکی از طرح‌های مورد استقبال از سوی مردم، طرح اکرام ایتام و محسنین است که در آن حامیان نیکوکار به اندازه توان، کمک‌های خود را به فرزندان معنوی تحت حمایت اهدا می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه صنایع و شرکت‌های بزرگ اقتصادی غرب هرمزگان باید به کمک نیازمندان و محرومان تحت پوشش این نهاد شتابند، بیان کرد: مردم خیر و نیکوکار می‌توانند برای کمک به نیازمندان و حمایت از فرزندان یتیم و محسنین به ۲۵۰ مرکز نیکوکاری فعال در استان مراجعه کرده و یا کمک‌های خود را به شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۴۸ و یا از کد دستوری *۸۸۷۷* واریز کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان، از اقدامات این ارگان به راه اندازی نخستین مرکز خدمات روانشناختی و مشاور “راه زندگی”، راه اندازی آشپزخانه های “اطعام مهدوی”، اهدای جهیزیه به ۲۶ زوج جوان نیازمند فینی، توزیع مخزن ذخیره آب و بسته های بهداشتی بین مددجویان سردشت بشاگرد، اهدای ۸۵ سری جهیزیه به نوعروسان توکهور و هشتبندی، توزیع ۱۵ مخزن آب بین مددجویان رودانی در نیمه شعبان اشاره کرد.

گفتنی است، در حال حاضر ۲۳۰ هزار نفر در قالب ۹۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هرمزگان هستند که این جامعه هدف ۱۳ درصد از جمعیت کل استان را شامل می‌شوند.

همچنین در پایان و پس از افطار از خبرنگاران با هدایا و صنایع دستی تقدیر شد.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا