مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۴۷ درصدی ترانزیت کالای نفتی در ۶ ماهه امسال در بندر شهید رجایی ، گفت : طی این مدت ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۲۲ تن کالا ترانزیت شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین عباس‌نژاد بیان داشت : در این مدت همچنین ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۲۲ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در حوزه نظارت بندر نفتی خلیج‌فارس تخلیه و بارگیری شد.

عباس‌نژاد ادامه داد : از این میزان جابه‌جایی ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۴۴۴ تن مربوط به فرآورده‌های نفتی و ۳۹۰ هزار و ۷۷۸ تن نیز موادمعدنی صادراتی را شامل می‌شود.

به گفته وی : در این بازه زمانی همچنین ۱۴۹ هزار و ۱۱۹ تن فرآورده نفتی با رویه حمل و نقل ساحلی (کاپوتاژ) و ۱۷۰ هزار و ۸۷۹ تن نیز با رویه ترانزیت جابه‌جا شده است.

مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه امسال ، ۲ میلیون و ۶۲۲ هزار و ۱۶۵ تن انواع فرآورده نفتی در اسکله‌های چهارگانه نفتی بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است، اظهار کرد: در مدت یاد شده ۵۵۲ فروند شناور در اسکله‌های تحت نظارت بندر خلیج فارس پهلو گرفت که از این تعداد، ۴۴۷ فروند کشتی‌های حامل فرآورده نفتی و ۱۰۵ فروند نیز مربوط به شناورهای موادمعدنی بوده است.

بندر نفتی خلیج‌فارس واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی دارای ۱۰ پست اسکله نفتی و ۲ پست اسکله موادمعدنی، با ظرفیت آبخور ۷.۵ متر و قابلیت پهلودهی شناورهایی با تناژ ۱۰ هزار تن است. در این بندر نفتی انواع فرآورده‌های نفتی شامل بنزین، نفت گاز، نفت کوره، قیر، نفت سفید، فورفورال و انواع روغن جابه‌جا می‌شود.

پایان خبر /