معاون صنایع‌ دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت : دوره آموزشی رایگان به دوزی گلابتون دوزی در بندرلنگه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، ساناز رمجی با بیان این مطلب افزود : این دوره آموزشی با همکاری موسسه مشق آفرینش روز چهارشنبه ۲۳ آذر ماه در بندرلنگه برگزار می‌شود.

رمجی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای سطح مهارت تولیدکنندگان و هنرمندان رشته گلابتون دوزی در بندرلنگه ذکر کرد و افزود : سر فصل‌های این دوره آشنایی با آخرین تکنیک‌ها ، نوآوری و رفع عیوب نواقص طرح‌ها در گلابتون دوزی است.

وی ادامه داد: در پایان این دوره‌ آموزشی در صورت تائید مهارت هنرآموزان به فراگیران گواهی‌نامه معتبر از معاونت صنایع‌دستی استان اعطاء می‌شود.»

معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان تأکید کرد : علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره ۰۷۶۳۳۶۸۳۹۸۱ تماس بگیرند.

گلابتون دوزی نوعی رودوزی سنتی است که با نخ «گلابتون» انجام می‌شود و شهر بندرلنگه به‌واسطه هنرمندان بی‌شماری که در این رشته دارد از معروفیت بیشتری برخوردار بوده و به‌ عنوان شهر ملی گلابتون دوزی انتخاب‌شده است.

انتهای پیام