رییس خانه صنعتکاران هرمزگان در بازدید از چند واحد غیرفعال شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس ، با اشاره به تعدد شرکت های غیر فعال و نیمه فعال شهرک صنعتی شماره یک بندرعباس بیان داشت : طبق رصد انجام شده بخشی از کارگاه ها و شرکت های این شهرک صنعتی غیر فعال و نیمه فعال است که این موضوع مهم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در پیگیری رفع موانع تولید هم خوانی چندانی ندارد ، شفاف تر اینکه اگر شرایط همه ی شهرک های صنعتی استان به همین منوال باشد بایستی مسوولان صمت استان در قبال این وضعیت پاسخگو شوند.

به گزارش صبح دریانیوز ، محمد پاینده افزود : واحدهای صنعتی که در داخل شهرک‌ها هستند، تعدادی از این‌ها به دلایل مختلفی متوقف یا به دلایلی ممکن است زیر ظرفیت اسمی شأن کار کنند، یکی از وظایف ادارات صمت استان این است که رصد کنند و دلایل آن را پیگیری کنند و از روی دلایل آن برنامه‌های جبرانی برای رفع مسائل و چالش‌هایشان داشته باشند.

پاینده افزود : اینکه فقط دولت زیرساخت را برای ایجاد شهرک های صنعتی مهیا کند و دیگر توجهی به علل تعطیلی صنایع کوچک و شرکت های تولیدی نکند امری پسندیده نیست و پیگیری رفع موانع تولید از مهم ترین وظایف ادارات صمت استان محسوب می شود.

وی بیان داشت : برخی از مراکز تولیدی غیر فعال این شهرک با شکایت بانک ها پلمب هستند و حیرت آور اینجاست که بانک مربوطه هنوز نیمی از تسهیلات تعهد شده خود را به تولید کننده پرداخت نکرده اما شاهد هستیم پیگیری خاصی برای رفع این دست مشکلات صورت نگرفته و بسیاری از تجهیزات صنعتی ارزشمند در حال پوسیدن است.

رییس خانه صنعتکاران هرمزگان گفت : طبق آمارهای دولتی فعلاً شش هزار و ۹۰۰ واحد کارگاهی در شهرک های صنعتی کشور غیر فعال است که البته با توجه به اینکه حدود ۸۲۶ شهرک صنعتی در کشور فعال است این آمار هم نیاز به بررسی مستقل و میدانی دارد.

پاینده در ادامه گفت : برخی از واحدهای تولیدی غیر فعال این شهرک دارای فضای مستعد و زیر ساخت کامل جهت تغییر کاربری و انجام دیگر تولیدات دارد اما در کمال تعجب شاهدیم که وزارت صمت همچنان به دنبال ایجاد شهرک های صنعتی جدید است در حالیکه با رایزنی و مشورت با مدیران این دست مراکز غیر فعال می توان با کمترین هزینه زمینه تغییر کاربری را مهیا کرد و باعث تولیدات به روز و جدید شد.

وی با اشاره به نگاه مثبت وزارت صمت در تعامل با نهادهای تخصصی بخش خصوصی ، بیان داشت : در این ایام خوشبختانه همکاری و هم فکری مسوولان وزارت صمت با نهادهای تخصصی بخش خصوصی در حوزه اقتصاد و صنعت بهتر شده است اما این حلقه مفقوده در استان هرمزگان نیازمند احیای مجدد است، شفاف تر بگویم در شرایطی که بسیاری از مدیران مراکز تولیدی غیر فعال از عدم ارتباط با مدیریت صمت استان گلایه می کنند.

رییس خانه صنعتکاران هرمزگان عنوان کرد : خانه صنعتکاران استان تلاش خواهد کرد تا با برگزاری نشست های تخصصی با مدیران صنایع بخش خصوصی بانی ارتباط بین آنها و دولت در جهت رفع موانع تولید شود از این رو امید داریم با همکاری مدیران اقتصادی دولت در استان هرمزگان این روند باعث توسعه بیشتر صنایع خرد و متوسط شده و در جهت احیای مجدد مراکز تولیدی بخش خصوصی در شهرک های صنعتی گام برداریم.

پایان خبر /