نشست هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز استان ، روسای اتحادیه های صنفی با استاندار هرمزگان و رئیس سازمان صمت استان برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان در نشست با هیات رئیسه و اتحادیه های صنفی هرمزگان از بازاریان و اصناف به پاس حضور پرشور در سفر ریاست جمهوری به استان و راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کرذ.

مهدی دوستی تامین مواد اولیه ، مسئله سوخت ، عوارض و مالیات و توسعه شهرک های صنفی از دغدغه های بازاریان در این نشست بود که امیدواریم با حضور مدیران و مواردی که عنوان شد در مدت کوتاه تصمیم گیری شود.

دوستی افزود : واقعا اغراق نیست اگر بگوییم بخشی از یکپارچگی کشورمان مدیون بازار هستیم و حضور پررنگ بازار در انقلاب بویژه در دفاع مقدس و پشتیبانی های بازار و حضور گسترده بازاریان در دفاع بود.

وی با اشاره به احداث شهرک های صنفی گفت: متاسفانه عملکردمان خوب نبوده و باید اصلاحاتی را در برنامه انجام دهیم، چون عملکرد ملی ضعیف بوده خوشبختانه نمایندگان در قانون اصلاحی بوجود آوردند و در اختیار سازمان صمت استان ها قرار داده اند که قبلا در اختیار شهرداری ها بود و این باعث می شود تغییری انجام شود.

استاندار هرمزگان عنوان کرد : رویکرد اصلی ما در اصناف یک راهبرد صنعتی است، آن هم تغییر صنف به صنعت است که این یک راهبرد خیلی مترقی، در کشور های پیشرفته نیز وجود دارد.

مهدی دوستی گفت : خیلی از صنعتی های کشور افرادی بودند که از اصناف برخاسته اند که امیدواریم این زمینه در استان فراهم شود.

دوستی افزود : وقتی شما بازار و صنف را محبوس کنید در یک کوچه و یک بیابان قطعا نمی تواند رشد بکند ولی اگر شهرک های صنفی تشکیل شود این بستر میتواند همراه با تولید در همان شهرک ها انجام شود که این یکی از راهبردهای صنف و صنعت خواهد بود.

در ادامه رئیس سازمان صمت استان هرمزگان گفت : یکی از دغدغه های اصلی که همیشه اصناف و مردم با آن روبرو هستند ساماندهی مشاغل مزاحم شهری است که امیدواریم با قول و مساعدت استاندار هرمزگان این مشکل برطرف شود.

خلیل قاسمی با اشاره به نیازمندی های اتحادیه های قنادان و برخی اتحادیه ها در ایام پایانی سال عنوان کرد : نیازمندی های این اتحادیه ها بررسی و در اسرع وقت انجام خواهد شد.

قاسمی ضمن اشاره به مسائل مشکلات اصناف در حوزه عوارض و مالیات ، افزود : ساماندهی صنوف در استان هرمزگان شروع شده که مشابه آن می توان به صنف بنکداران اشاره نمود و از آن بعنوان الگو بهره برد که مابقی صنوف هم بتوانند از این الگو استفاده نمایند.

وی عنوان کرد : در استان هرمزگان قریب به ۶۰هزار واحد صنفی فعالیت می کنند که از این تعداد ۲۳ هزار صنف فعال در مرکز استان می باشند که می توان گفت بزرگترین جامعه تشکل های خصوصی بخش اصناف است که با ۱۴۴ اتحادیه فعال هستند.

رئیس سازمان صمت استان هرمزگان در پایان گفت : در سالجاری اصناف در حوزه اشتغال نقش بسیار خوبی داشتند که بیش از ۶ هزار فرصت شغلی جدید توسط اصناف ایجاد و این ظرفیت در استان وجود دارد که پیش از گذشته این ظرفیت افزایش پیدا کند.

پایان خبر /