مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط با جامعه کارگری و مسئولان واحدهای همیاری کارکنان که در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد، گفت : سیستم کنترل ما در پالایشگاه سخت افزار خارجی است اما پروفسورهای ما در پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس فلسفه و نرم افزار کنترل را خودشان نوشته اند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ،محمد علی دادور با اشاره به اینکه میزان تولید روزانه بنزین ۱۰۵ میلیون لیتر در کشور است، افزود : ۹۰ میلیون لیتر بنزین مصرف کشور است که ۴۳ میلیون لیتر را پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس تولید می کند.
دادور ادامه داد : برای اولین بار در زمینه تولید فرآورده استراتژیک بنزین خودکفا و از وارد کننده بنزین به صادرکننده این فرآورده مهم تبدیل شدیم.
وی عنوان کرد : چارت سازمانی جدید با کمک مشاورها در راستای ارتقای سطح فرهنگ و آموزش نیروها نوشته شد.

این مسئول با بیان اینکه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس به‌عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، پالایش گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، پالایش نفتا، ایزومریزاسیون، پالایش نفت سفید و نفت گاز، اضافه کرد : هدف این پالایشگاه تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه نفت بندرعباس ساخته شده‌است.

مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس اضافه کرد :خوراک مورد نیاز این پالایشگاه با یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵ کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین شده‌است.

دادور به دستاوردهای ویژه ابر پالایشگاه میعانات گازی جهان از جمله جلوگیری از خام فروشی و تبدیل میعانات گازی به فرآورده‌های باارزش بالاتر، ارتقا سطح کیفی فرآورده‌های نفتی و تولید سوخت پاک منطبق بر استاندارد یورو ۵، ایجاد بستر مناسب برای استفاده از محصولات پالایشگاه در صنایع دستی با توجه به خوراک در دسترس، کمک به توسعه اقتصادی کشور از طریق امکان صادرات فرآورده‌های نفتی، شکستن انحصار و قطع وابستگی به شرکت های خارجی، ایجاد اشتغال و امنیت پایدار در کشور و… اشاره کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود در خصوص محقق شدن بخشی از اهداف سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ هجری شمسی را تحقق استحکام زیر ساخت های بندرعباس در راستای توسعه پایدار، انجام کامل عملیات ساخت، نصب، پیش راه اندازی و راه اندازی به دست توانمند مهندسان و کارگران ایرانی، نخستین صادر کننده بنزین تاریخ صنعت نفت ایران، طراحی، تامین، ساخت، پیش راه اندازی و راه‌اندازی ۸۰ درصد از پالایشگاه با تکیه بر توان داخلی کشور و… دانست.

مدیر عامل ابر پالایشگاه میعانات گازی کشور در خصوص پشتیبانی ها در زمینه مسئولیت های اجتماعی را ادامه ساخت بیمارستان ستاره خلیج‌فارس، کمک به ساخت بیمارستان کودکان بندرعباس، توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی در محله ها و روستاهای کمتر برخوردار هرمزگان، حفاظت از زیست کره گنو و گونه های در حال انقراض پلنگ ایرانی، برپایی میز طرح اکرام ایتام، حمایت مالی از نویسندگان اعم از نویسندگان شاغل در پالایشگاه یا خارج از مجموعه در راستای چاپ کتاب و ارتقای سطح علمی کارکنان شرکت و سایر آحاد اجتماع، حمایت از ورزش بانوان هرمزگان در قالب تیم بسکتبال نفت ستاره خلیج‌فارس، حمایت از برگزاری پنجمین جشنواره تلاوت های مجلسی و… نام برد.

این مسئول توضیح داد : برخی افتخارهای اخیر شرکت دریافت مدال بنیاد اروپایی EFMD، دستگاه برتر در حوزه پدافند غیرعامل، عضویت در انجمن کیفیت و بهره‌وری ایران، دریافت گواهینامه تعالی سازمانی از طرف مرکز پژوهش‌ و آموزش مدیریت ایران، دستگاه برتر در ایفای مسئولیت های اجتماعی در جشنواره شهید رجایی، دریافت تندیس زرین مجمع جهانی مدیریت، دریافت گواهینامه استمرار مدیریت تداوم کسب و کار و… است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا