۱۲۰ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت با حضور استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان به خانواده‌های واجد شرایط دارای سه فرزند در این استان اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مهدی دوستی در حاشیه اهدای این زمین های مسکونی به خانواده‌های واجد شرایط گفت : یکی از دغدغه‌های ما، جوانی جمعیت است با توجه به برخی سیاست‌های نادرست در حوزه جمعیت، اکنون دچار مشکلاتی در این حوزه هستیم و بر همین مبنا دولت سیزدهم برخی مشوق‌ها را در حوزه جوانی جمعیت تصویب کرد.

وی افزود : تخصیص زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند یکی از این سیاست‌ها است که امروز در استان هرمزگان نیز ۱۲۰ قطعه زمین در همین قالب به خانواده‌های واجد شرایط اهدا شد.

استاندار هرمزگان بیان کرد : این آمادگی وجود دارد با توجه به اینکه زمین در نقاط مختلف استان هرمزگان به میزان کافی دیده شده، به خانواده‌های واجد شرایط در قالب طرح جوانی جمعیت، زمین تخصیص یابد.

دوستی اظهار کرد : در سطح استان ۵۰۰ نفر متقاضی دریافت زمین در قالب طرح جوانی جمعیت هستند که با ۱۲۰ واجد شرایط تاکنون زمین دریافت کرده‌اند و پرونده سایر متقاضیان در حال بررسی است.

کلنگ‌زنی پروژه ۱۶۰ واحدی فرهنگیان شهرستان حاجی‌آباد

وی در این آیین کلنگ‌زنی پروژه ۱۶۰ واحدی فرهنگیان شهرستان حاجی‌آباد گفت : تامین مسکن فرهنگیان استان یکی از اولویت‌های مهم در طرح نهضت ملی مسکن است.

دوستی اضافه کرد : سه قشر فرهنگیان، پرستاران و کارگران شهرداری‌های هرمزگان در اولویت تخصیص زمین برای طرح نهضت ملی مسکن هستند.

وی بیان کرد : متقاضیان فرهنگی در طرح نهضت ملی مسکن احصا شده‌اند و در شهرستان‌های مختلف برای ساخت واحدهای مسکونی زمین مناسب نیز تخصیص خواهد یافت.

استاندار هرمزگان گفت : یکی از چالش‌های حاجی‌آباد در طرح نهضت ملی مسکن بحث محدودیت زمین است، بر همین مبنا با تاخیر زمین‌ها مشخص شد و امروز نیز کلنگ زنی ۱۶۰ واحد را در این شهرستان داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص تسهیلات مسکن نیز جای نگرانی نیست، تصریح کرد: دولت ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن درنظر گرفته و سود تسهیلات را از ۲۳ درصد به ۱۸ درصد کاهش داده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد : بنیاد مسکن متولی این پروژه است و تلاش می‌شود با قیمت و کیفیت مناسب در زمان مقرر واحدها به متقاضیان تحویل شود.

پایان خبر /