معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی بیان کرد : اعلام نتایج آزمون استخدامی این شرکت که در سال گذشته برگزار شد بود به دلیل تغییر مدیریتی که این شرکت به وجود آمد طی این مدت افرادی جذب نشدند ، اکنون در حال بازگشایی پاکات اعلام نتایج آزمون استخدامی هستیم و هفته آینده نتايج اعلام می‌شود و نفرات قبول شده بعد از تطبیق مدارک ، انجام مصاحبه و بررسی در کانون ارزیابی مپنا در ماه آینده مشغول به کار خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علی بهاروند در نشست خبری با خبرنگاران گفت : متأسفانه در سال ۹۴ آلومینیوم المهدی به بخش خصوصی واگذارشده طوری که با ۲۰ درصد ظرفیت این شرکت را سرپا نگه داشته بود از بهمن‌ماه سال ۹۷ که به گروه مپنا واگذار شد یکی از کارهای مهمی که انجام شده موضوع افزایش حقوق پرسنل علاوه بر افزایش سالیانه دستمزد توسط شورای‌عالی کار است رخ‌داده که در همین رابطه در سال‌های ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بازنگیری طرح طبقه‌بندی مشاغل به ترتیب ۶، ۲۰ و ۱۱ درصد علاوه بر تعیین افزایش حقوق شورای‌عالی کارافزایش داشته است.

شرکت آلومینیوم دومین کارخانه بزرگ درایران

بهاروند با بیان اینکه در کشور چهار کارخانه تولید آلومینیوم داریم، گفت: کارخانه شرکت آلومینیوم المهدی دومین کارخانه بزرگ آلومینیوم درایران است که ۲۵۷ هزار تُن ظرفیت تولید را دارد. وی در ادامه افزود: این کارخانه دو خط تولید دارد که خط یک به ظرفیت ۱۱۰ هزار تُن و تعداد ۲۴۰ و دیگری به ظرفیت ۱۴۷ هزار تُن و تعداد ۲۲۸ دیگ‌ است که در حال حاضر به دلیل کمبود برق با ۶۷ درصد ظرفیت تولید در حال فعالیت است.

قطع برق باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیری می‌شود

وی با اشاره به اینکه محصولاتی که در این کارخانه تولید می‌شود شمش خالص آلومینیوم است گفت : این محصول دارای گرید بالایی هستند که  در حال حاضر به دلیل کمبود برق از ۴۶۸ دیگ ۳۱۷ دیگ در مدار تولید فعال هستند.

بهاروند بیان کرد : از آنجایی‌ که مسئله‌ برق برای صنعت آلومینیوم حکم حیات مجموعه را دارد و هرگونه کاهش جریان و قطع بار باعث بروز خسارات جبران‌ناپذیری به سلول‌های احیا می‌شود به‌طوری‌که اگر یکی از دیگ‌ها بر اثر کاهش برق از کار بیفتد سبب ضررهای مالی سنگینی و جبران‌ناپذیری برای این صنعت مهم و استراتژیک کشور می‌شود.

مهرماه فاز یک نیروگاه وارد مدار می‌شود

معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی ابراز کرد: در آینده‌ای نزدیک مجموعه تولیدی به‌منظور افزایش اطمینان از تأمین برق مداوم و جلوگیری از ضررهای متعدد ناشی از قطع برق، نیروگاه اختصاصی سیکل ترکیبی ۵۴۶ مگاواتی کلاس E را اعتباری بالغ بر ۲۳۵ میلیون یورو در حال احداث است. به زمان ساخت این نیروگاه اشاره کرد و گفت: ساخت این نیروگاه از تیرماه سال گذشته در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در محوطه شرکت آغاز شده و فاز یک این واحد آن که دارای ۱۸۳ مگاوات ظرفیت است در مهرماه وارد مدار می‌شود.

علی بهاروند با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی این واحد تولیدی دارای دو واحد گازی هر کدام به ظرفیت اسمی ۱۸۳ مگاوات و یک واحد بخار به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات است عنوان کرد: با تکمیل پروژه و وارد مدار شدن هر دوفاز این نیروگاه نیاز این مجموعه به تأمین برق به‌صورت کامل برطرف می‌شود و می‌توانیم هر ۴۶۸ دیگ را وارد مدار تولید کنیم و با ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید کنیم و حتی مازاد تولید برق هم خواهیم داشت و این یک اقدامی بزرگ در جهت توسعه این صنعت و استان است.

بیشترین نیروها بومی هستند

بهاروند بیان کرد:  نیروهای انسانی شاغل در این مجموعه دارای ۱۸۷۲ نفر پرسنل است که از این تعداد ۷۲ نفر خانم و ۱۸۰۰ نفر آقا هستند که دراین‌بین ۱۵۳۱ نفر نیرو ثبت و ۳۴۱ نفر نیروی ستادی هستند. وی ادامه داد: از مجموع نیروها ۱۳۹۶ نفر بومی و متولد استان هرمزگان هستند و ۴۷۶ نفر سابقه بیش از ۱۰ سال سکونت در هرمزگان را دارند.

معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی با بیان اینکه به ۱۶۶۰ از پرسنل سهام تدریجی تعلق‌گرفته است، اظهار کرد: نمایندگان کارگران در سه کمیته شرکت از جمله انضباطی، رفاه هیئت و طرح طبقه‌بندی مشاغل حضور فعالی دارند و یکی از اقدامات مهم پرداخت حقوق در اولین روز هر ماه بوده است.

بهاروند در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اعلام نتایج آزمون استخدامی این شرکت که در سال گذشته برگزار شد پرداخت و عنوان کرد: این مجموعه در اردیبهشت سال ۱۴۰۱ با همکاری دانشگاه هرمزگان آزمون استخدامی را برگزار کرد؛ اما به دلیل تغییر مدیریتی که این شرکت به وجود آمد طی این مدت افرادی جذب نشدند.

وی در همین رابطه اضافه کرد: در حال بازگشایی پاکت اعلام نتایج آزمون استخدامی هستیم و هفته آینده نتایج اعلام می‌شود و نفرات قبول شده بعد از تطبیق مدارک، انجام مصاحبه و بررسی در کانون ارزیابی مپنا در ماه آینده مشغول به کار خواهند شد.

برای صادرات هیچ‌گونه محدودیتی نداریم

علی بهاروند یکی از حلقه‌های گمشده صنعت آلومینیوم را نبود صنایع پایین‌دستی ذکر کرد و گفت: اگر صنایع پایین‌دستی در این صنعت مادر فعال شوند باعث رونق تولید، افزایش ارزش‌افزوده بالا و فراهم‌شدن فرصت اشتغال‌زایی برای جوانان بسیاری می‌شود.

بهاروند با بیان اینکه شمشی که در این شرکت تولید می‌شود دارای بالاترین استانداردهای جهانی است، عنوان کرد: ما برای صادرات محصولاتمان هیچ‌گونه محدودیتی نداریم و تاکنون هم به کشورهای چین و اروپایی صادرات داشته‌ایم.

معاون نیروی انسانی شرکت آلومینیوم المهدی، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران پرداخت مالیات شرکت گفت : مالیات این شرکت در هرمزگان پرداخت می‌شود و تمام حساب‌های بانکی هم در استان قرار دارد . بهاروند در پایان با بیان اینکه وسعت این واحد تولیدی ۲۷۰ هکتار است، گفت: ۱۳۰ هکتار آن فضای سبز است و یکی از معدود صنایعی در هرمزگان است که دارای بیشترین سرانه فضای سبز است.

خبرنگاران بال‌های صنایع هستند

در ادامه نیز سعید سلیمانی مدیر روابط‌عمومی و فرمانده پایگاه بسیج شرکت آلومینیوم المهدی‌ ضمن عرض خیرمقدم و معرفی فعالیت‌های شرکت، اظهار کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ایمان و امید در جامعه و با تأکید بر موضوع جهاد تبیین، نیاز است دستاوردهای هر صنعت خصوصاً صنعت آلومینیوم المهدی‌ بیش‌ازپیش اطلاع‌رسانی شود تا با افزایش حس خودباوری و اعتماد بر توان داخلی بتوانیم موجب شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد کشور شویم.

وی گفت: صنایع کشور دو بال دارند که یک بال امنیت و بال دیگر خبرنگاران هستند و امنیت را مدیون خدمتگزاران نظامی این مرزوبوم هستیم و مسئولیت بال دیگر بر عهده خبرنگاران است که باید دستاوردهای داخلی کشور به جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود و هسته اصلی نشر و آگاهی دادن در زمینه جهاد تبیین نیز بر عهده شما خبرنگاران است.

لازم به ذکر است ، خبرنگاران در تور صنعتی که به همت سازمان صمت برگزار شده بود از نیروگاه سیکل ترکیبی آلومینیوم المهدی بازدید و در جریان مراحل ساخت قرار گرفتند و در نشست خبری شرکت کردند.

پایان خبر /