استاندار هرمزگان گفت: با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو، بهره برداری از سه پروژه مهم آبرسانی در استان با اعتبار ۹۰۰میلیارد ریال آغاز می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  فریدون همتی ادامه داد  : به فضل خداوند متعال و در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، سه پروژه بزرگ در حوزه آبرسانی در قالب پویش هر هفته الف – ب – ایران، فردا سه شنبه با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به طرح ها و پروژه های قابل بهره برداری ، عنوان کرد :  طرح ملی انتقال آب از سد سهران به گوهران و ۱۳ روستای مسیربا اعتبار ۶۵۰میلیارد ریال برای آبرسانی به جمعیتی بالغ بر چهارهزار نفر فردا افتتاح می شود.

استاندار هرمزگان، افزود: برای اجرای این طرح آبرسانی، سه باب ایستگاه پمپاژ، ۱۲مخزن با ظرفیت نزدیک به هفت‌هزار متر مکعب، ۹۵کیلومتر کلکتور اصلی و فرعی و ۶۲کیلومتر شبکه توزیع احداث و اجرا شده و دو حلقه چاه حفر و تجهیز شده است.

همتی، تصفیه خانه فاضلاب تیاب و شبکه جمع آوری را دیگر طرح قابل افتتاح نام برد و توضیح داد : این پروژه با اعتبار ۱۸۰میلیارد ریال اجرایی شده است و جمعیتی بیش از پنج هزار نفر در افق این طرح پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد : ۱۶کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب، دو کیلومتر خط انتقال، چهار ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۸۸۰متر مکعب در شبانه روز در این طرح اجرا شده است.

استاندار هرمزگان همچنین از افتتاح آبشیرین‌کن مهدی آباد فین نیز خبر داد و گفت:  این آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۱۵۰ متر مکعب در شبانه روز با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.