سرپرست اداره گاز شهرستان بندر خمیر از بررسی طرح گازرسانی به بخش رویدر و روستاهای بخش مرکزی بندر خمیر، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، اسماعیل غفوریان،ر در جلسه ای که با بخشداران بخش مرکزی این شهرستان و رویدر در مهرماه سال جاری داشتند، گفت: درخواست ومکاتبات گازرسانی به بخش رویدروروستاهای بخش مرکزی بندرخمیر چندی پیش، واصل گردیده که گازرسانی به این مناطق، دردست مطالعه و بررسی می باشد.

غفوریان،افزود : یکی از مهمترین اولویت های شرکت گاز استان هرمزگان علاوه بر توسعه گازرسانی شهری، تسریع در اجرا و اتمام گازرسانی به روستاها، صنایع و شهرک های صنعتی است.

وی عنوان کرد: با استفاده شهروندان هرمزگانی از گاز طبیعی، الگوی زندگی آنان به سمت رفاه اجتماعی بهتر تغییر پیدا می کند و از طرفی در این ایام که با بیماری فراگیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کنیم، دیگر نیاز به رفت و آمدهای غیرضروری برای تعویض سیلندر گاز در بیرون از منزل نخواهد بود که تحقق این امر سبب صرفه جویی در زمان و هزینه برای شهروندان، می شود.

سرپرست اداره گاز بندر خمیر، افزود :با همکاری و هماهنگی با ۵ بانک عامل تجارت، سپه، صادرات، ملت و کشاورزی، زمینه اعطای وام به متقاضیان این استان به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و به صورت قرض الحسنه به تعداد ۵۰ هزار فقره وام با اقساط ۳۶ماهه فراهم شده است.

این مسئول تصریح کرد: هدف از اعطای این تسهیلات، توسعه اشتراک پذیری گاز و بمنظور استفاده بهینه از مزایای جاگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع، صرفه جویی اقتصادی و رعایت نکات زیست محیطی است.

گفتنی است، شهرستان بندرخمیر در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس قرار داد.