جلسه مشترک مدیرعامل فولاد هرمزگان با مسئولان اداره استاندارد هرمزگان به منظور بررسی راهکارهای گسترش همکاری‌ها و تبدیل شدن فولاد هرمزگان به آزمایشگاه مرجع کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، با حضور عطاالله معروفخانی مدیرعامل و معاونان شرکت فولاد هرمزگان و نیز محمد سروش سهیلی‌راد مدیرکل و معاونان و مدیران اداره استاندارد هرمزگان به منظور بررسی گسترش همکاری‌ها برگزار شد و در انتها از زحمات مدیریت کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های شرکت فولاد هرمزگان تقدیر به عمل آمد.

آزمایشگاه فولاد هرمزگان ، تسهیلگر تولیدکنندگان و بازرگانان خواهد بود

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در جلسه مشترک با مدیرکل استاندارد استان هرمزگان با تبریک فرا رسیدن یکصدمین سالگرد تاسیس اداره استاندارد ، بیان کرد : استاندارد استان هرمزگان به فولاد هرمزگان اعتماد کرده و همواره همکاری لازم را با ما در زمینه‌های مختلف داشته است. امیدوار هستیم بتوانیم نسبت به اعتماد اداره کل استاندارد استان هرمزگان به ویژه در مورد آزمایشگاه فنی فولاد هرمزگان که با حمایت‌های بی‌دریغ این سازمان به عنوان مرجع معرفی شده، برای استان هرمزگان مثمر ثمر واقع شود.

معروفخانی یادآور شد : سابق بر این، انجام هر نوع آزمایش فنی در استان هرمزگان و تاییدیه آن در سطح استان، برای متقاضیان بسیار دشوار بود. به طوری که تولیدکنندگان یا بازرگانان باید برای انجام آزمایش، نمونه‌های خود را به آزمایشگاه کرج ارسال می‌کردند. طولانی بودن مسیر و زمان انجام آزمایش باعث بروز مشکلات و نارضایتی‌هایی از سوی متقاضیان شده بود. حتی فولاد هرمزگان نیز ناچار به انجام این کار بود.

وی خاطرنشان کرد : با توجه به مجوزی که از سوی اداره کل استاندارد استان برای فولاد هرمزگان صادر شد، این شرکت با ایجاد آزمایشگاه فنی، قادر خواهد بود نسبت به انجام این آزمایش‌ها در خود استان، به تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان خدمت‌رسانی کند. این تحول باعث تسهیل و تسریع در فرایند صادرات و واردات از استان هرمزگان خواهد شد. امیدوار هستیم با حمایت‌های اداره کل استاندارد استان هرمزگان و شرکت نگین فولاد هرمزگان، ایجاد آزمایشگاه مرجع به مرحله عملیاتی برسد و آثار آن برای همه در استان هرمزگان و استان‌های همجوار احساس شود.

آزمایشگاه فولاد هرمزگان می‌تواند مرجع کشوری باشد

محمد سروش سهیلی‌راد، مدیرکل اداره استاندارد استان هرمزگان در این جلسه بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش کرده‌ایم با یک رویکرد تحولی، امانت‌دار خوبی برای متقاضیان باشیم. همچنین به دنبال آن هستیم از ظرفیت شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف در جهت خدمت‌رسانی به متقاضیان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد : ازجمله مجموعه‌هایی که به اداره کل استاندارد استان هرمزگان کمک کرده، شرکت فولاد هرمزگان به ویژه با راهبری آینده‌نگرانه مدیرعامل شرکت، مدیرعامل نگین فولاد هرمزگان و مدیریت کنترل کیفی و آزمایشگاه‌های فولاد هرمزگان است. به همین سبب توانستیم گام‌های موثری را برداریم.

سهیلی‌راد ضمن تقدیر از کمیته متناظر فولاد هرمزگان، تصریح کرد: کمیته متناظر یا TC، فرایند پرزحمتی است تدوین یک استاندارد بین‌المللی نیز پرزحمت خواهد بود. در شرایط تحریم، برای آزمایش نمونه و ارزیابی استانداردهای تدوین شده باید انواع روش‌ها را باید به کار گرفت تا بتوان یک استاندارد بین‌المللی را تدوین کرد.

مدیرکل اداره استاندارد استان هرمزگان اضافه کرد: امیدوار هستیم آزمایشگاه مرجع مکانیک و فلزشناسی در فاز اول و آزمایشگاه مواد غذایی و کشاورزی در فاز دوم راه‌اندازی کنیم. در حوزه‌های معدنی و فلزشناسی، در استان هرمزگان با مشکلات زیادی مواجه هستیم. حجم نمونه‌هایی که باید آزمایش شوند، بسیار زیاد است. از این رو، در استان هرمزگان، فقدان یک آزمایشگاه مرجع و معتبر احساس می‌شود.

سهیلی‌راد ادامه داد : با حمایت‌هایی که از سوی مدیرعامل فولاد هرمزگان صورت گرفت، به زودی بروکراسی اداری فعالیت آزمایشگاه به اتمام خواهد رسید و فعالیت‌های عملی آغاز خواهد شد. به طور حتم با پتانسیلی که در مجموعه فولاد هرمزگان وجود دارد، این شرکت می‌تواند حتی آزمایشگاه مرجع کشوری هم در حوزه مکانیک و فلزشناسی و هم در حوزه مواد معدنی باشد. علاوه بر این، مقرر شده بود یک شرکت بازرسی نیز در این رابطه تاسیس شود که اداره استاندارد استان هرمزگان به طور کامل از آن حمایت خواهد کرد. این رویداد می‌تواند یک الگو برای سراسر کشور باشد.

در ادامه این مراسم ، مدیران و کارشناسان فولاد هرمزگان و نیز مدیران اداره استاندارد هرمزگان نقطه نظرات خود را در رابطه با بهبود همکاری‌ها بیان کردند و در پایان این مراسم، مدیرکل اداره استاندارد هرمزگان از رضا باران پویان مدیر کنترل کیفی و آزمایشگاه‌ها، عباس اباذری‌نیا سرپرست آزمایشگاه‌های آهن‌سازی و مواد معدنی، محمدکاظم شجاعی کارشناس آزمایشگاه‌های آهن‌سازی و مواد معدنی و صفیه بهمن‌زاده کارشناس کنترل کیفی و آزمایشگاه‌ها به پاس زحمات آن‌ها تقدیر کرد.

پایان خبر /