در سومین روز از دهه مبارکه فجر و با حضور استاندار هرمزگان، نماینده غرب هرمزگان در مجلس شواری اسلامی،فرماندار شهرستان بندرلنگه، سرپرست شیلات هرمزگان و جمعی از مسئولین و مردم مزرعه پروش میگوی ۶۰ هکتاری محمد نور حاجی زاده در سایه خوش بندرلنگه به بهره برداری رسید.

 به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، استاندار هرمزگان در آئین بهره برداری از این پروژه صمن تبریک ایام ا… دهه مبارکه فجر گفت:امروز از هر زمان دیگری برای موفقیت و استقلال ایران به وحدت و همدلی نیازمندیم، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک جشن ملی، می‌تواند زمانی برای همدلی باشد.

مهدی دوستی با بیان اینکه استان هرمزگان بالغ بر ۵۰ هزار هکتار ظرفیت شناسایی شده برای پرورش میگو دارد تصریح کرد: امید است با تلاش های دولت مردمی و به زیر کشت رفتن این میزان از اراضی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان در این زمینه باشیم.

 در ادامه سرپرست اداره کل شیلات هرمزگان گفت: این مزرعه در مساحت ۶۰ هکتار در مجتمع پرورش میگوی سایه خوش بندرلنگه واقع شده است و با سرمایه گذاری ۳۷ میلیارد تومان برای بیش از ۲۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

 ساسان صادقی خاطر نشان کرد: مجتمع پرورش میگوی سایه خوش با مساحت بیش از ۲۴۰۰ هکتار و سطح کشت مفید ۹۸۰ هکتار در حال فعالیت است.

 وی تصریح کرد : در دهه فجر امسال ۱۲ پروژه شیلاتی با اعتباری بالغ بر ۱۸۵۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۱۹۲۰ نفر افتتاح و ۶ پروژه شیلاتی-عمرانی با اعتباری بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۱۱۸۰ نفر کلنگ زنی می شود.

انتهای خبر