رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آزادی ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد در بازه زمانی حدوداً ۱۰۰ روزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی گفت : با توجه به تدابیر اتخاذ شده از سوی ستاد دیه با پیگیری دستگاه قضایی استان ، ۵۲ زندانی جرایم غیرعمد در بازه زمانی حدوداً ۱۰۰ روزه از ابتدای تیر امسال تا هشتم مهرماه از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شدند.

قهرمانی افزود : در خصوص بدهی ۶۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد نیز ضمن تشکیل پرونده از سوی ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان استان هرمزگان، پیگیری های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد : جلب مشارکت های مردمی و جمع آوری کمک های خیرین و نیکوکاران به مبلغ ۱۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بخش دیگری از اقدامات ستاد دیه استان در این یکصد روز برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت : آزادی زندانیانی که بدون سوء نیت مرتکب جرمی غیرعمد شده اند، امری خداپسندانه است و باید از تمام ظرفیت‌های نهادهای حمایتی و خیران برای رهایی این افراد از زندان استفاده کرد.

قهرمانی تبیین مشکلات زندانیان جرایم غیرعمد و خانواده‌های آن‌ها را برای خیرین در جهت اقناع‌سازی به‌منظور مساعدت یک ضرورت دانست و ابراز امیدواری کرد ، ستاد دیه استان در دوره مدیریت جدید بتواند در این خصوص به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

وی همچنین با بیان اینکه گذشت شکات و مشارکت نیکوکاران و خیرین در طرح های ستاد دیه استان می تواند کمکی باشد تا زندانیان واجد شرایط بیشتری به آغوش خانواده هایشان برگردند، از عموم مردم دعوت کرد به میزان توان خود در این اقدام خداپسندانه، مشارکت کنند.

پایان خبر /