باغ پرندگان بندرعباس پس از دو سال ونیم تعطیلی، با حضور مسئولان استانی و شهرداری و امام جمعه بندرعباس انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، باغ پرندگان واقع در پارک جهاد بندرعباس با حضور حجت السلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس و جمعی از مدیران شهرداری بازگشایی مجدد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در این آیین بیان کرد: خداوند زیبا است و زیبایی‌ها را نیز دوست دارد، جلوه‌های زیبایی و زیبا دوستی خداوند بر روی زمین فراوان است و در بین مخلوقات خداوند انسان می‌تواند درس توحید بگیرد.

عبادی زاده افزود: شهر بندرعباس به عنوان یکی از شهرهایی که دالان حرکت مسافران است باید آنقدر جلوه‌های زیبا در این شهر ایجاد شود که از محل عبور مسافران و گردشگران به محل توقف تبدیل شود.

وی با تقدیر و تشکر از شهردار بندرعباس و مجموعه شهرداری عنوان‌کرد: راه‌اندازی باغ پرندگان اقدام خوبی بود و بازسازی و آماده‌سازی مجدد آن می‌تواند گردشگران بسیاری را به این مکان بکشاند و مردم نیز بتوانند از این فضا استفاده کافی را داشته باشند.

عبادی زاده تاکید‌کرد: در آینده بخش خصوصی باید در شهرستان بندرعباس سرمایه‌گذاری کند تا اینجا به یک توقفگاه ایجاد شود و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه جلوه‌های طبیعی شهر به نمایش عموم گذاشته شود.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهارداشت: باید تمام سعی و تلاش برای تکمیل مجموعه‌های گردشگری چه در فصل زمستان و چه در فصل تابستان انجام شود تا مردم بندرعباس بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

احمد مرادی افزود: ظرفیت استان هرمزگان بسیار زیاد است و اگر ما ظرفیت‌های بندرعباس را بیشتر به نمایش بگذاریم مدت‌زمان ماندگاری گردشگران در شهر بندرعباس افزایش پیدا کند.

شهردار بندرعباس نیز در این آیین بیان کرد: دلیل بازگشایی مجدد باغ پرندگان در وهله ی اول، درخواست عمومی شهروندان بوده  و دلی                                                               ل دیگر، جلوگیری از هدر رفت سرمایه صورت گرفته است. نوبانی در ادامه افزود: هزینه بازگشایی مجدد و بهسازی باغ، رقمی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده که به صورت امانی و اعتباری  و با زحمات شبانه روزی شهرداری و همکاران منطقه یک بندرعباس صورت گرفته است.

مهدی نوبانی، افزود: آبزیان، ماکیان، پرندگان شکاری و پرندگان زینتی  در این محل وجود دارد و حتما در این مرکز آتلیه عکس و فیلم را‌ه اندازی خواهیم کرد تا مردم بتوانند عکس‌هایی در این مکان به یادگار داشته‌باشند.

در پایان، نوبانی از طرح های درآمدزایی برای توسعه و نگه داری باغ پرندگان و استفاده از بخش خصوصی خبر داد.

باغ پرندگان بندرعباس با مساحتی بالغ بر ۶٫۲ هکتار در مجموعه بزرگ طبیعت، واقع در چهار کیلومتری جاده بندرعباس- میناب ق رار گرفته است که مساحت کل این مجموعه ۳۲ هکتار است. 

بنابر گفته ی مسئولان باغ پرندگان بندرعباس، در حال حاضر تعداد زون و قفس ها ۲۵ عدد، پرنده زینتی ۳۰ گونه و ۲۰۰عدد، پرنده آبزی ۱۰گونه و ۶۰عدد، پرنده شکاری ۱۳ گونه و ۲۵ عدد، ماکیان ۲۰گونه و ۹۰عدد و در مجموع تعداد کل موجودات ۶۰۰عدد تخمین زده شده است‌. یکی از ویژگی های این باغ، نسبت به سایر باغ‌های پرندگان، نگهداری مجزای این پرندگان در قفس‌های جداگانه است.

گفتنی است پیش از این باغ پرندگان، با اعتباری بالغ بر ۱۲میلیارد تومان ساخته شد که در دوره کرونا و بسته شدن این باغ، خسارات متعددی به زیرساخت های آن و تلف شدن پرندگان شد.

لازم به ذکر است که ساعات بازدید برای عموم همه روزه ازساعت ۹ صبح الی ۱۶ است.

انتهای پیام