رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مالکیت زمین را پایه توسعه جزیره قشم دانست و گفت : با این وجود از زمان تاسیس منطقه آزاد قشم ، اسناد اراضی این جزیره در اختیار سازمان منطقه آزاد قرار نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عادل پیغامی در نشست خبری با اصحاب رسانه ، عنوان کرد : در حال حاضر با وجود تمام رایزنی ها و پیگیری های صورت گرفته و همکاری خوب دولت و قوه قضائیه ، ۲۹ فقره سند از ۳۷ فقره سند حد نگاری شده ، امسال در اختیار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت.

پیغامی افزود : خوشبختانه ۶ سند دیگر نیز صادر شده و در حال طی شدن مراحل اداری است و ۲ سند دیگر متعلق به جزیره هنگام و بخش هایی از جزیره نیز پس از انجام مراحل در اختیار منطقه آزاد قشم قرار خواهد گرفت.

وی توضیح داد : پس از واگذاری این اسناد با سرعت تعیین تکلیف موضوع اسناد رفسنجان را براساس قانون اصلاحات اراضی کشور در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت : با همراهی خوبی که از سوی دستگاه قضایی و سازمان ثبت اسناد شکل گرفته در زمانی کوتاه و در آینده نزدیک موضوع اسناد رفسنجان که یکی از مشکلات تاریخی ساکنان جزیره قشم است ، رفع خواهد شد.

پیغامی با بیان اینکه بلاتکلیفی مالکیت زمین و اسناد همواره یکی از موانع اصلی حضور سرمایه گذاران واقعی در جزیره قشم بوده است ، اضافه کرد : با اراده ای که برای موضوع تعیین تکلیف اسناد مالکیت اراضی جزیره شکل گرفته است، در آینده زمینه را برای حضور پررنگ تر سرمایه گذاران هموارتر می کنیم.

وی خاطرنشان کرد : قشم جزیره زخم های کهنه از دهه های گذشته است و با وجود تمام محدودیت ها و مشکلات، حرکت رو به جلو برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت ها ادامه دارد و کارهای روبنایی نیز هیچ گاه تعطیل نشده است.

سرمایه گذاری چینی ها برای تولید LNG

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به مذاکرات متعدد با سرمایه گذارانی از کشورهای مختلف از جمله صربستان، چین و حتی ایرانیان ساکن خارج از کشور، مطرح کرد: در حال حاضر سرمایه گذاری یک شرکت چینی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای تولید LNG در هاب سلخ مراحل نهایی خود را طی می کند و آنها در حال مطالعه و بررسی نهایی جهت انجام این پروژه هستند.

پیغامی با بیان اینکه برنامه ریزی هایی برای ایجاد بازار میوه و تره بار در قشم صورت گرفته که امیدواریم تا پایان سال به نتیجه برسد، بیان داشت : موضوع مقابله با گرانفروشی و برخورد با متخلفان صنفی یکی از موضوعاتی است که همراهی سایر دستگاه ها را نیز نیاز دارد.

هوشمندسازی شبکه آبرسانی قشم آغاز شد

وی در بخش دیگری از سخنانش ، گفت : افزایش میزان تولید آب شیرین کن های جزیره، جلوگیری از اتلاف شبکه آبرسانی شهر قشم و هوشمندسازی شبکه آبرسانی قشم از مهمترین برنامه هایی است که برای رفع مشکل آب شهر قشم و روستاهای اطراف در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد اتلاف آب در شبکه آبرسانی و تاسیسات شهر قشم وجود دارد ، افزود : یکی شرکت دانش بنیان برای هوشمندسازی شبکه آبرسانی قشم فعالیت خود را آغاز کرده و امیدوار هستیم با نقطه یابی هوشمند و دقیق محل اتلاف آب، بتوانیم اقدامات خوبی را انجام دهیم.

پیغامی تصریح کرد : تامین مخزن جدید برای ذخیره سازی آب و همچنین فرهنگ سازی برای مصرف درست و بهیه منابع آبی نیز از دیگر موارد دارای اهمیت است که با برنامه ریزی های صورت گرفته در این حوزه، امیدواریم در نوروز سال آینده، ساکنان و گردشگران جزیره و شهر قشم، کمتر با مشکل آب مواجه شوند.

قشم تکمیل کننده اقتصاد خاورمیانه

وی در ادامه با اشاره به اتمام زمان توافق نامه میان وزارت ارشاد جهت تفویض اختیار به این سازمان ، اظهار داشت : توافق نامه جدیدی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال نهایی شدن است و اداره کل ارشاد قشم به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد : موجودیت مناطق آزاد، یک موجودیت ملی است و فعال شدن ظرفیت های اقتصادی و حضور سرمایه گذاران در جزیره قشم می تواند موجب سرعت گرفتن پیشرفت و توسعه و افزایش کیفیت زندگی در این منطقه شود.

پیغامی تاکید کرد : تمامی امکانات و ظرفیت های اقتصادی جزیره قشم در حقیقت تکمیل کننده اقتصاد منطقه خاورمیانه است و می تواند به بهبود وضعیت اقتصاد ملی کمک کند.

پایان خبر /