اجرای پروژه شبکه LAN مستقل در مراکز انتقال نفت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ،  مسئول واحد فناروی اطلاعات این منطقه گفت : واحد فناوری اطلاعات منطقه بر اساس اهداف تعریف شده سال ۱۴۰۲ در نظر دارد در مراکز انتقال نفت بندر عباس، قطب آباد و مهرآران شبکه LAN مستقل از مرکز منطقه را پیاده سازی کند.

محمود عرب نژاد افزود : در حال حاضر شبکه LAN فعلی مراکز انتقال نفت وابسته به شبکه مرکز منطقه بوده و در صورت بروز اختلال در شبکه داخلی مرکز منطقه، شبکه صوت و دیتا این مراکز نیز تحت تاثیر قرار می گرفت که با اجرای این پروژه، شبکه ای کاملا مستقل پیاده سازی خواهد شد.

عرب نژاد عنوان  کرد : در همین راستا از ابتدای امسال در فاز صفر پروژه، در خصوص نحوه اجرا و نوع تجهیزات مورد نیاز، مطالعات و بررسی های متعددی صورت گرفت که در نهایت با تهیه شرح کار و همکاری واحدهای مالی و تدارکات کالا نسبت به خرید تجهیزات مورد نیاز اقدام شد.

وی افزود  : با توجه به قطعی مکرر برق در این مراکز، واحد فناوری اطلاعات با بررسی های کارشناسانه نسبت به تهیه اینورتر ساخت داخل با توان ۱KVA اقدام کرد تا با استفاده از ظرفیت باتری های موجود در اتاق رادیو هر مرکز، توان مورد نیاز سوییچ های Core در زمان قطعی برق تامین شود.

مسئول واحد فناروی اطلاعات منطقه خلیج فارس خاطرنشان کرد : به منظور پایداری شبکه در این مراکز و تامین توان مورد نیاز سوئیچ های Access سه دستگاه UPS نیز خریداری شد که با همکاری واحد فناوری اطلاعات ستاد، پیکربندی سوئیچ های Core و Access در دست اقدام است وبه محض پیکیر بندی سوئیچ های مذکور و تست عملکرد ، نصب و راه اندازی شبکه LAN در دستور کار قرار خواهد گرفت.

پایان خبر /