قائم‌مقام شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه شهر بندرعباس در سالجاری میزبان 2 اجلاس مهم هفتادمین نشست رؤسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور و پنجمین نشست مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها بوده‌است گفت: امیدواریم که شهر بندرعباس از نتایج این نشست‌ها بهره‌مند شود.

به گزارش صبح دریانیوز، جعفر بهاری در پنجمین نشست رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها و هشتمین نشست شهرهای حماسه‌ساز انقلاب اسلامی ادامه داد: بندرعباس با نام قدیمی گمبرون ،۴۰۰ سال است که به‌نام فعلی آن(بندرعباس) شناخته می‌شود.

 بهاری با اشاره به اینکه جمعیت شهر بندرعباس ۶۰۰ هزار تَن است، مطرح کرد: اکثر مردم هرمزگان مسلمان و دارای مذهب شیعه و سنی هستند .

وی، در ادامه با اشاره به اینکه بندرعباس از سال ۹۸ به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی پیوسته است، یادآور شد: ساختار فرهنگی جوامع دارای ابعاد گسترده و پیچیده است که شناخت این ساختار و مسائل و مشکلات پیرامون آن سبب توسعه و پیشرفت شهرها و درنهایت پیشرفت کشور خواهد شد.

 بهاری، عنوان کرد: در هر جامعه خرده ‌فرهنگ‌های مختلفی وجود دارد که برآیند و تجمیع آن‌ها فرهنگ عامه را تشکیل می‌دهد که یکی از نقاط قوت مدیریت شهری شناخت نقاط قوت و ضعف این فرهنگ است.

 قائم‌مقام شهردار بندرعباس با بیان اینکه هرمزگان دارای ۱۰هزار هنرمند صنایع دستی در ۴۳ رشته است، تصریح کرد: سالانه پنج میلیون دلار درآمد حاصل از صنایع دستی هرمزگان است.

گفتنی است، پنجمین نشست مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان ‌ها با دستور کار زنان ،اشتغال و کارآفرینی ،حکمرانی مردمی نسل ضد در برنامه‌ریزی فرهنگی و شهر فرهنگ‌سرا است ،برنامه و راهکار چیست ؟ به مدت ۲ روز در تاریخ های  ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه با حضور رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور در بندرعباس برگزار می‌شود.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا