معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست با استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان بیشترین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را دارد گفت : مناطق ویژه اقتصادی در اجرای قانون و مقررات مربوط به کارگران و کارفرمایان و اجرای وظایف حاکمیتی باید همکاری بیشتری با اداره کل تعاون کار ورفاه استان داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز، حاتم شاکرمی به حمایت استاندار هرمزگان در اجرای برنامه های وزارت تعاون و کار تاکید و اضافه کرد: صیانت از نیروی کار و ارتقای ایمنی در محیط های کار از اولویت‌های این وزارتخانه است که راه اندازی مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار نقش مهمی در ارتقای سطح ایمنی دارد که این مرکز باید با همکاری مقام عالی استان تجهیز شود.

وی اظهار داشت : خدمات دولت الکترونیک یک ضرورت است و سیاست وزارت تعاون و کار  به حداقل رساندن خدمات حضوری و ارائه خدمات به صورت الکترونیک است که این امر در استان نیز مشهود است

معاون وزیر کار با بیان اینکه در شرایط کرونا تعدادی از کارگران بیکار شدند که هرمزگان کمترین تعدیل را دارد، گفت: دولت در این راستا از طریق مقرری بیمه بیکاری و حمایت های رفاهی، از افراد آسیب دیده از کرونا، حمایت کرد.

شاکرمی گفت: هرمزگان در حمایت از واحدهای مشکل دار به خوبی عمل کرده و اجازه تبدیل شدن  واحدهای مشکل دار به بحران را نداده که افزایش نرخ مشارکت اقتصادی،اشتغال و افزایش تعداد بیمه شدگان نشانگر این امر است که با همت مدیریت عالی استاندار استان و مسوولان اداره تعاون و کار است.

وی افزود: برخی از بنگاهها به تملیک بانک ها درآمده که عمدتا تعطیل و یا کاهش نیرو داشتند که باید روی فعال شدن این واحدها و وارد شدن به چرخه تولید تلاش شود.

  • نویسنده : کاظم محمدیان مصمم