بیش از ۵۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف در جریان دومین روز از تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضائیه از بخش‌های مختلف زندان بندرعباس بازدید کردند.

به گزارش صبح دریانیوز، در جریان دومین روز برگزاری هفتمین تور نظارتی مرکز رسانه قوه قضائیه، خبرنگاران حاضر در این تور رسانه‌ای از بندهای مردان و زنان، کارگاه‌ها، سالن ملاقات، محل هواخوری و سالن‌های آموزشی زندان بندرعباس بازدید و با زندانیان گفت‌وگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، با بیان اینکه رسانه‌ها یکی از راه‌های ارتباطی مردم و قوه قضائیه هستند و اصحاب رسانه و خبرنگاران می‌توانند در انعکاس تصویر واقعی خدمات قوه قضائیه بسیار اثرگذار باشند، گفت: زندان ها براساس اصول نوین کیفرشناسی و جرم شناسی اداره می شود.

مجتبی قهرمانی با اشاره به اینکه در این بازدید وضعیت واقعی زندان‌های استان به تصویر کشیده شده است، افزود: زندان‌ها بر اساس اصول نوین کیفرشناسی و جرم‌شناسی اداره می‌شود.

قهرمانی تصریح کرد: ارتباط بین زندانیان با زندانبانان خوب است و برای زندانبانان، آینده زندانی و اصلاح و تربیت آنها مهم است.

وی، با اشاره به اینکه در زندان روانشناس و کارشناس مذهبی حضور دارند، اضافه کرد: برنامه‌های آموزشی، سواد آموزی، حرفه‌آموزی وکمک به ادامه تحصیل زندانیان اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، مطرح کرد: کرامت زندانی برای ما بسیار با اهمیت است و همه مددجویان را افرادی شریف می‌دانیم که به دلیل یک غفلت یا اشتباه وارد زندان شده‌اند.

وی از وجود ۵۱۵۶  مددجو در زندان‌های استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۱۶ مددجو زن و مابقی مرد هستند.

قهرمانی با اشاره به اینکه در زندان مشاغلی چون برق، لوله کشی، تعمیر لوازم سردکننده، جوشکاری، مکانیک، صنایع دستی و مونتاژ آلات و ادوار موسیقی جهت کسب درآمد زندانیان به آنها آموزش داده می شود، بیان داشت: همچنین یکهزار و ۵۷۳ زندانی در استان دارای شغل هستند و از مشاغلی که در زندان انجام می‌دهند، درآمد کسب می‌کنند.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا