یک هزار و 164 نفر از جمعیت روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان این که توسعه ارتباطات در روستاها باعث کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا می شود ، گفت : با احداث و ارتقای ۳ سایت تلفن همراه در ۳ روستا به نسل چهارم ، دسترسی سیصد و پنجاه و نه خانوار روستا نشین استان به شبکه ملی اطلاعات فراهم شد.

احد قویدل فرد افزود : این پروژه از محل اعتبارات طرح ملی توسعه زیرساخت های الکترونیکی روستایی با ایجاد یک سایت جدید و ارتقا ۲ سایت موجود تلفن همراه به نسل چهارم در روستاهای برآفتاب و معدنوییه از توابع شهرستان حاجی آباد و روستای دستگردناگرد از توابع شهرستان بشاگرد با ۳۵۹ خانوار و جمعیتی معادل یک هزار و ۱۶۴ نفر جمعیت روستایی از شبکه ملی اطلاعات بهره مند شدند.

قویدل اضافه کرد : اعتبار پروژه مذکور با مبلغی بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال از محل طرح خدمات اجباری روستایی(USO) تامین شده است.

وی تصریح کرد : توسعه زیرساخت های مورد نیاز برای ارائه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف کسب و کار ، توسعه خدمات الکترونیکی در حوزه های مختلف از قبیل آموزش ، سلامت ، کشاورزی ، گردشگری ، توانمندسازی زنان و قشرکم درآمد در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته، از جمله دستاوردهای توسعه ارتباطات در این مناطق خواهد بود.

پایان خبر /