رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت : اجرای قوانین کلان در کشور به ویژه در حوزه اقتصادی نباید منجر به ضعف تجار و بازرگانان قشم شود.

به گزارش صبح دریانیوز ، عادل پیغامی در نشست با فعالان اقتصادی و بازرگانان جزیره که با هدف بررسی مشکلات و مسایل این حوزه و با حضور محمد جعفری ، معاون برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت منابع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برگزار شد ، اظهار داشت : ما به عنوان سخنگوی مردم جزیره ، وظیفه انتقال مشکلات را به سطوح بالاتر و مرکز داریم.

پیغامی با اشاره به تلاش سازمان برای حل مسایل مربوط به سامانه EPL، اظهار منشا ارزی و تسهیلگری افزود : حضور ما برای کمک به خلق ثروت، تولید و افزایش درآمد همه ساکنان جزیره است و این خواسته، با همکاری دو طرفه در اجرایی کردن قوانین حاصل می شود.

وی یکی از محورهای مهم کسب و کار جزیره را تجارت و بازرگانی خواند و ادامه داد : کل زنجیره ارزش جزیره را تجار و بازرگانان تامین می کنند که متاسفانه در سال های گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ، دو برابر شدن صادرات سال جاری نسبت به سال پیش و تحقق تراز تجاری مثبت را، اهرمی جهت گرفتن امتیازاتی به نفع جامعه بازرگانان و مردم جزیره دانست و خواستار همکاری بیشتر جامعه بازرگانان برای ثبت سفارش کالا در سامانه مربوطه شد.

لزوم ارائه اسناد مثبته برای اظهار منشا ارزی

محمد جعفری معاون برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت منابع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور نیز در این جلسه ، دیدن مشکلات را از دیدگاه شخصی، یکی از معضلات به تفاهم نرسیدن و عدم هماهنگی دانست و گفت : برای حل مشکلات لازم است دیدگاه کل نگرانه تری داشت.

جعفری ادامه داد : با ثبت سفارش در سامانه EPL و ارائه اسناد مثبته برای اظهار منشا ارزی هیچگونه مشکلی برای بحث واردات کالای مسافر وجود ندارد.

در ادامه منصور عظیم زاده اردبیلی ، عضو موظف هیأت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم نیز با اشاره به موضوعات مورد نظر بازرگانان جزیره از جمله سرعت کم سامانه EPL، اظهارنامه منشا ارزی و سقف کالای مسافری گفت : چهار ماهه پایانی سال، پیک کاری فعالان اقتصادی است و تسریع و تسهیل در امور بازرگانان یکی از اصلی ترین خواسته های این گروه است.

وحید ترکاشوند ، رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم نیز عدم ساماندهی و کددار کردن انبارها به دلیل عدم وجود دسترسی های لازم در جزیره، عاملی جهت فرآیند معیوب بازرگانی دانست و شرط لازم برای تحقق آن را، استفاده از سامانه EPL برای ثبت سفارش کالا از سوی بازرگانان عنوان کرد.

رییس جامعه بازرگانان و گروهی از فعالان اقتصادی نیز در این جلسه به بحث و تبادل نظر در مورد مسایل، خواسته ها و مشکلات خود پرداختند.

گفتنی است ، در این جلسه که عصر امروز یک شنبه هفتم آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، عادل پیغامی، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد جعفری، معاون برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت منابع ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، منصور عظیم زاده اردبیلی، عضو موظف هیأت مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، مرتضی سلیمانی، مشاور مدیرعامل، وحید ترکاشوند، ییس اداره تعزیرات حکومتی قشم و جمعی از مدیران سازمان و فعالان اقتصادی و بازرگانان جزیره حضور داشتند.

پایان خبر /