باحضور شهردار،رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر، شهرداران مناطق بندرعباس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر روابط عمومی استانداری هرمزگان و خبرنگاران حوزه شهری استان اختتامیه دومین جشنواره رسانه ای گمبرون شهر در سالن همایش فردوسی شهرداری بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح دریا نیوز،شهردار بندرعباس با اشاره به تأثیر رسانه و فضاهای مجازی بر افکار عمومی جامعه ، از خبرنگاران درخواست کرد: با تولید محتوا، حس مطالبه گری را در بین مردم تقویت کنند همچنین دستگاه‌های مختلف را پای‌کار بیاورند تا مشکلات و معضلات استان رفع شود.

مهدی نوبانی، با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند راهنمای مسئولان بوده و با انتقال ایده های خود در زمینه مدیریت شهری به‌عنوان اتاق فکر مسئولان عمل کنند، مطرح کرد: شهر پویا و خلاق به دست خبرنگاران ساخته می‌شود زیرا تحلیل‌های سازنده و رساندن اخبار به گوش مسئولان و برجسته کردن اخبار توسط خبرنگاران صورت می‌گیرد که لازمه آن همدلی و هم‌زبانی مدیریت شهری و شهروندان و اصحاب رسانه است.

نوبانی، خاطرنشان کرد: ۴ کتاب با موضوع های  (آموزش خلاقیت طراحی نوردر معماری) به نوسیندگی حدیث انصاری و منصوره کمالی خورگو،(باغ‌های طراحی‌شده) به مولفی مصطفی خادم و ( منسوخ )و(جنگ‌های سیاسی برابر در مدت نامعلوم)به نویسندگی کوروش سلمانی دهبارز رونمایی شد .

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: اختتامیه جشنواره ۱۰۵  ثانیه ای در روز جمعه برگزار و از نفرات برتر تقدیر می شود.

شهردار بندرعباس یادآورشد: این جشنواره با هدف ایجاد رقابت سالم و به منظور ارتقای استانداردهای رسانه گری و ارج نهادن به تلاش ها و فعالیت های اصحاب رسانه در حوزه شهری و آشنایی با ظرفیت ها و استعدادها در رسانه های مکتوب و الکترونیکی و بهره گیری از این ظرفیت ها در توسعه شهر در ۴ بخش مصاحبه، گزارش های خبری تحلیلی ، یادداشت و گزارش های تصویری و ۲ بخش ویژه شهر دوستدار کودک و شهر خلاق و با موضوعات محیط زیست شهری، عمران و آبادانی، شهر هوشمند و الکترونیک، هویت و کالبد شهر، ترافیک و حمل ونقل شهر و فرهنگ شهروندی برگزار شد.

*مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان:

رسانه نقش مهم و محوری در مطالبه گری دارد/رسانه سلاح و ابزار پیشرفت استان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه مطالبه گری رسانه باعث پیشرفت کشور می شود، گفت: رسانه نقش مهم و محوری در مطالبه گری دارد.

اسمعیل جهانگیری، افزود: امروز به‌واسطه گستردگی فضای رسانه‌ای و بهره‌مندی انسان‌ها و جوامع از این فرصت‌ها، تولیدات رسانه‌ای نسبت به گذشته اهمیت بیشتری دارد.

جهانگیری با بیان اینکه رسانه را سلاح و ابزاری در پیشرفت استان است، مطرح کرد: اگر در تقویت فرصت‌های رسانه‌ای کوشا باشیم ،بی‌تردید مردم جامعه می‌توانند درک بیشتری نسبت به اتفاقات، اهداف و سیاست‌های ترسیم‌شده جامعه داشته باشند و با آشنایی با حق‌وحقوق خود مطالبه گری کنند.

*رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:

رسانه ها حاکم و تعیین کننده مسیر جامعه هستند

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در این مراسم گفت: رسانه ها حاکم و تعیین کننده های مسیر و گام های جامعه هستند.

مصیب نظری، با بیان اینکه گستردگی و نفوذ روزافزون رسانه ها بر کسی پوشیده نیست، افزود: در عصر دیجیتال و پسا اینترنت اگر در اطلاع‌رسانی وقایع مختلف ازجمله خدمات به شهروندان کوتاهی کنیم ضربه سختی خواهیم خورد و تلاش هاو واقعیت‌ها نادیده گرفته می‌شود.

نظری با تاکید بر اینکه نقدهای رسانه‌ای می‌تواند در تصمیمات امور شهر تأثیرگذار باشد، ادامه داد: این نقدها باعث می شود من مسئول بتوانم چالش‌ها و ضعف‌ها را پیگیری کنم.

وی یادآور شد: باید به رسانه‌ها و تولیدات سلیقه های افراد جامعه احترام گذاشت و از آنها در پیشبرد اهداف جامعه استفاده کرد.

*دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای گمبرون شهر در بندرعباس:

برگزاری جشنواره رسانه‌ای گمبرون شهر ایده پردازی جدید برای رشد و توسعه پایدار شهر است

دبیر دومین جشنواره رسانه‌ای گمبرون شهر در بندرعباس گفت: این جشنواره در راستای مشارکت اصحاب رسانه و خبر در تولید محتوا و کمک به اطلاع‌رسانی فنی و استفاده از ظرفیت‌های نو و تازه ارتباطی در فرایند ارتباطات مؤثر با مخاطبان و جامعه هدف برگزار شد.

مریم پاسالار، افزود: ارتباطات فراگیر و برجسته‌سازی فرایند مؤثر و استفاده از دیدگاه شهروندان و اصحاب رسانه یک هدف والا و کاربردی در این جشنواره برای استفاده از نقد مؤثر، پیشنهادات تازه و نو و ایده پردازی‌های جدید برای رشد و توسعه پایدار شهر است.

پاسلار ایجاد رقابت سالم و به‌منظور ارتقای استانداردهای رسانه گری و ارج نهادن به تلاش‌ها و فعالیت‌های اصحاب رسانه در حوزه شهری و آشنایی با ظرفیت‌ها و استعدادها در رسانه‌های مکتوب و الکترونیکی و بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها در توسعه شهر را از اهداف این جشنواره خواند.

وی تصریح کرد: جشنواره گمبرون شهر در ۴ بخش مصاحبه، گزارش‌های خبری تحلیلی ، یادداشت و گزارش‌های تصویری و ۲ بخش ویژه شهر دوستدار کودک و شهر خلاق و با موضوعات محیط‌زیست شهری، عمران و آبادانی، شهر هوشمند و الکترونیک، هویت و کالبد شهر، ترافیک و حمل‌ونقل شهر و فرهنگ شهروندی برگزار شد.

داوران دومین جشنواره رسانه ای گمبرون شهر صدیقه باوقار، کوروش سلمانی دهبارز، معصومه میرزاخواه بودند.

گفتنی است، در پایان از برگزیدگان این جشنواره با لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد.

پایان خبر/

جمیله دبیری نیا